نخستین کارخانه برنج‌کوبی تمام اتوماتیک در میانه بهره‌برداری شد

14 مهر 1398 ساعت 12:38

اولین کارخانه برنج کوبی تمام اتوماتیک میانه با اعتبار ۵۳ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی و تسهیلات بانک ملت به بهره برداری رسید.


به گزارش تولیدایرانی؛ این کارخانه با ظرفیت ۱۲۰ تن در روز زمینه اشتغالزایی مستقیم ۳۵ نفر و غیرمستقیم ۲۵۰ نفری را فراهم کرده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه در آیین بهره برداری از این کارخانه، با بیان اینکه تمامی کارهای ما باید به سمت مکانیزه و هوشمند شدن متناسب با زمان به پیش رود، احداث این کارخانه را نماد بارز این موضوع عنوان کرد و گفت: وجود کارخانه های این چنینی باعث اشتغالزایی و تسهیل امور کشاورزان از جمله برنجکاران است.

وی به ظرفیت های مهم میانه در زمینه های کشاورزی، باغداری و دامداری اشاره کرد و افزود: در حوزه کشاورزی در عین بهره برداری باید آیندگان را در نظر گرفت زیرا که این منابع فقط مختص ما نبوده و متعلق به آیندگان نیز هست و ما باید در حفظ آب و خاک برای آنها تلاش کرده و این منابع را از هر نوع آسیب مانند آلودگی و از دسترس خارج شدن برای کشت و کار دور نگهداریم تا این منابع بازدهی خود را از دست ندهند.

مشایخی در ادامه با بیان اینکه امنیت غذایی در کنار امنیت عمومی و سلامت یکی از شاخصه های تامین استقلال در کشور است، گفت: ما در جنگ اقتصادی هستیم و بهترین راه مقابله، عمل به منویات رهبری و تلاش در عرصه اقتصاد است که در این خصوص باید با تلاش بیشتر  زمینه استقلال غذایی شهرستان را فراهم کنیم.

فرماندار ویژه میانه راه اندازی این واحد برنجکوبی را در راستای برنامه های دولت برای توسعه پایدار روستایی خواند و بیان کرد: چنین حرکت هایی برای دیگر سرمایه گذاران الگو بوده و ما نیز به تسهیل کارهای سرمایه گذاران در شهرستان کمک خواهیم کرد.  

مشایخی در پایان برای همکاری های لازم و پیگیری های مربوطه در خصوص توسعه این کارخانه و رفع مشکلات آن اعلام آمادگی کرد.
 میانه یکی از قطب های تولید برنج در آذربایجان شرقی محسوب می شود. 
 


کد مطلب: 13446

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/13446/نخستین-کارخانه-برنج-کوبی-تمام-اتوماتیک-میانه-بهره-برداری

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com