جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۲

افتتاح نمایشگاه توانمندیهای تولیدات ملی

اولین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و مشاغل جوانان استان آذربایجان شرقی در مصلای اعظم حضرت امام خمینی (ره) از ۱۲ الی ۱۹ مهرماه برپا شد.
افتتاح نمایشگاه توانمندیهای تولیدات ملی
توليد ايرانی: در داخل ایران تولید می‌شوند اما باید از آنها حمایت کرد تا دست و دلشان گرم به کار شود و افراد بسیاری از مشکل سرسام آور بیکاری رها شده و مشغول به کار شوند. کارخانجات و واحدهای تولیدی بی شماری در سطح کشور، کالاهایی را به تولید می‌رسانند تا تولید داخلی سر پا بماند.
بر پایی اولین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و مشاغل جوانان استان آذربایجان شرقی با همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی،سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اداره کل  ورزش و جوانان استان،سازمان بسیج کارگری،اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و بنیاد خیریه مصلی حضرت امام خمینی (ره) در محوطه مصلی اعظم امام خمینی (ره)،بر پا شده است که خوشبختانه مورد استقبال عموم مردم نیز قرار گرفته است.

پیوندی میان نماز جمعه و مسائل اقتصاد کشور
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان می‌گوید : شاید در اذهان مردم این سوال شکل بگیرد که این نمایشگاه چه ارتباطی با مصلی اعظم امام خمینی (ره) دارد اما معتقدم پیوندی بین نماز جمعه و مسائل اقتصاد کشور است و ما می‌خواهیم نماز جمعه را به مسائل اقتصاد کشور و اقتصاد مقاومتی پیوند بزنیم.
این نمایشگاه پیوندی بین نماز جمعه و مسائل اقتصاد کشور است و ما می‌خواهیم نماز جمعه را به مسائل اقتصاد کشور و اقتصاد مقاومتی پیوند بزنیمامام جمعه تبریز ادامه می‌دهد : این نمایشگاه در مصلی اعظم حضرت امام خمینی (ره) در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی است که امیدواریم نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد.
حمایت از تولیدکنندگان، مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی می‌گوید : این نمایشگاه، دستاوردهای داخلی در صنایع و تولیدات بومی  بیانگر این است که نهاد نماز جمعه و مصلی می‌خواهد اعلام کند که نسبت به شعار مقام معظم رهبری، بی تفاوت نیست که در این راستا ظرفیت مصلی بزرگ تبریز را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن شعبانی بیان می‌کند : زمانی که اقتصاد مقاومتی مطرح می‌ شود که تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است.
 وی ادامه می‌دهد : همت نهاد مصلی برای معرفی تولیدات داخلی، یکی از بزرگ‌ترین حمایتی است که انجام گرفته است؛ حمایت تنها وام‌های بانکی و سرمایه در گردش نیست اینکه بتوان توانمندی‌های داخلی را به مردم نشان داد بزرگ‌ترین حمایت است که امروز برای اولین بار در سطح کشور و با حضور امام جمعه محبوب تبریز انجام گرفت که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

سیر صعودی کیفیت در گرو گرایش مردم به سمت کالاهای داخلی
شعبانی در ادامه بیان می‌کند : گرایش مردم به سمت کالاهای خارجی از جمله فضاسازی و ذهنیتی بود که دشمن ایجاد کرده بود البته اینکه ادعا کنیم تمامی اجناس داخلی از استاندارهای لازم برخوردار هستند، ادعای صحیحی نیست. اگر نتوانیم مردم را به سمت تولیدات داخلی سوق دهیم، قطعاً سیر صعودی کیفیت نیز صورت نخواهد پذیرفت؛ اگر به دنبال سیر صعودی کیفیت هستیم باید مردم را متوجه این مسئله کنیم که حتماً از تولیدات داخلی استفاده کنند.
او توضیح می‌دهد : این نمایشگاه هر روزه از ساعت۱۰ صبح الی ۸ شب به مدت یک هفته دایر می‌باشد که از آموزش و پرورش، آموزش عالی، دانش آموزان و دانشجویان تقاضا می‌شود در این نمایشگاه حضور یابند و شاهد بر این باشند که در داخل ایران چه ظرفیت‌های بزرگی وجود دارد و باید گفت که اکنون ما به این خودباوری نیاز داریم.

برپایی اولین نمایشگاه معرفی تولیدات بومی و اشتغال جوانان آذربایجان شرقی
مسئول اجرایی نمایشگاه معرفی تولیدات بومی و اشتغال جوانان آذربایجان شرقی بیان می‌کند : این نمایشگاه به عنوان اولین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی بومی و مشاغل جوانان استان آذربایجان شرقی با استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی ،بخش صنعت و کشاورزی استان برپا شده است.
علی مشایخی ادامه می‌دهد : حدود ۳۰ شرکت از واحدهای صنعتی نمونه استانی از کارخانجات و شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند و جای خوشحالی است که این اتفاق برای اولین بار در سطح کشور در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز بر پا شده است.
وی اضافه می‌کند : گر چه مشابه این نمایشگاه در بازارچه‌های محلی و بازارها بر پا شده است اما اینکه در مصلی کلانشهر تبریز، محل نماز جمعه و رفت و آمد مؤمنین به محلی برای حل مسئله تولید و رونق تولید در داخل کشور تبدیل شده است که یکی از اولویت‌های ما می‌باشد .
او در ادامه توضیح می‌دهد : از تمام مردم آذربایجان شرقی تقاضا داریم تا با اطمینان خاطر نسبت به کیفیت محصولات موجود از این نمایشگاه بازدید کرده و در رونق این نمایشگاه ما را همراهی کنند .
وی ادامه می‌دهد : برخی از واحدهای تولیدی، درصدهایی از تخفیف را مشخص کرده‌اند و در کنار این، طرحی به نام طرح جهیزیه برای خریداران جهیزیه مشخص شده است که بین ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفیف روی قیمت لوازم خانگی اعمال شده است که امیدواریم این نمایشگاه باعث رونق تولید در استان آذربایجان شرقی گردد.
 
کد مطلب: 13436
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *