جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۳

تولید ۱۰ میلیارد دلار کالای خاص ایرانی تا سال ۱۴۰۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آغاز نهضت تولید در کشور، گفت: تولید ۱۰ میلیارد دلار کالای خاص در کشور تا سال ۱۴۰۰ در قالب اجرای نهضت ساخت تولیدات داخلی هدفگذاری شده است.
تولید ۱۰ میلیارد دلار کالای خاص ایرانی تا سال ۱۴۰۰
به گزارش توليد ايرانی؛ رضا رحمانی صبح پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح توسعه شرکت نئوپان فومنات در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نهضت ساخت تولیدات داخلی، اظهار کرد: فرصت خوبی پیش آمده که از توانمندی‌های داخلی برای رونق تولید و اشتغالزایی بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های امسال وزارتخانه تولید اقلام خارجی و انواع کالا و موادی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد، است، افزود: براساس این برنامه برای تولید ۱۰ میلیارد دلار مواد و کالا‌هایی که از خارج وارد می‌شود تا سال ۱۴۰۰ هدفگذاری شده تا تبدیل به تولید داخلی در رشته‌های مختلف صنعتی شود.

وزیر صنعت در ادامه با اشاره به اینکه که خوشبختانه این طرح آغاز شده و نخستین نمایشگاه تولیدات داخلی در رشته‌های مختلف صنعتی نیز در تهران برگزار شد، گفت: شاهد مشارکت خوبی از سراسر کشور بودیم.

وی به تأسیس دبیرخانه دائمی اجرای این طرح و همچنین پیگیری موضوع از سوی معاونت صنایع و مرکز حمایت از ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره و تصریح کرد: اجرای این طرح به خودکفایی در تولید محصولات و کالا‌های خاص در داخل کشور منجر می‌شود.

رحمانی ادامه داد: عدم وابستگی به خارج از کشور و ایجاد واحد‌های جدید در رشته‌های صنعتی در سطح کشور از دیگر مزایای اجرای این طرح است که توسعه مناطق و همچنین اشتغال زایی را به دنبال دارد.
کد مطلب: 13381
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *