جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۴

خرید توافقی سه هزار تن گوجه‌فرنگی در همدان

مدیر سازمان تعاون روستایی همدان گفت: سه هزار تن گوجه‌فرنگی از کشاورزان این استان به صورت توافقی خریداری شد.
خرید توافقی سه هزار تن گوجه‌فرنگی در همدان
به گزارش توليد ايرانی؛ رضا عباسی روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: با هماهنگی شبکه تعاون روستایی خرید توافقی محصول گوجه‌فرنگی از کشاورزان شهرستان های گوجه‌خیز از جمله تویسرکان، نهاوند و اسدآباد انجام شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون سه هزار تن از این محصول به صورت مستقیم از کشاورزان خریداری شده و به صنایع تبدیلی تحویل شده است اظهار داشت: با توجه به قیمت بالای محصول گوجه فرنگی در سال زراعی گذشته بسیاری از استان های کشور از جمله فارس، اصفهان و خراسان به صورت گسترده اقدام به کشت این محصول کرده اند که بر این اساس تولید افزایش قابل توجهی یافت.
مدیر سازمان تعاون روستایی همدان افزود: خرید حمایتی محصول گوجه در چند استان کشور که تولید قابل توجهی داشته اند صورت گرفت اما در همدان این روند به صورت توافقی اجرا که سبب تعادل قیمت و حمایت از کشاورزان شد.
عباسی با بیان اینکه در سالجاری بیش  ۱۸ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع استان برداشت شده که از این میزان سه هزار تن به‌صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است خاطرنشان کرد:  ۱۰ درصد از تولیدات گوجه استان باقیمانده است و  ۹۰ درصدگوجه فرنگی در این استان برداشت شده است.
کد مطلب: 13336
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *