پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۲

تولید سیمان کشور بیش از پنج درصد رشد داشت

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که امسال تاکنون در نتیجه اقدام‌ها و برنامه ریزی‌های لازم، تولید سیمان کشور بیش از پنج درصد رشد داشته است.
تولید سیمان کشور بیش از پنج درصد رشد داشت
به گزارش توليد ايرانی؛  رضا رحمانی در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان آبیک در شهرستان نظرآباد استان البرز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های گذشته رکود واحدهای صنعتی و یا مواردی مانند کاهش صادرات را داشته ایم اما امسال در واحدهایی مانند کارخانه سیمان آبیک ۵۰ درصد افزایش تولید و محصول داریم.

وی بیان داشت: این مهم نشان می‌دهد که برخی صنایع مانند صنعت سیمان در کشورمان به سمت رونق و شکوفایی گام برداشته است.

رحمانی با اشاره به اینکه در سالیان گذشته پروژه‌های عمرانی مشکل بودجه ای داشتند، گفت: امسال دولت بحث رونق در مسکن را شروع کرده و از طرفی ساخت و سازهای زیادی ایجاد شده که این‌ها نشان از روند رو به رشد دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه صنعت سیمان در زمان حاضر بیشتر در زمینه صادرات مشکل دارد، خاطر نشان کرد: در حوزه هایی از جمله قیمت گذاری و یا حمل و نقل نیز مباحثی ازسوی فعالان حوزه صنعت مطرح شده که به طورقطع پیگیری می شود.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جلسه ای با شرکت راه اهن خواهیم داشت ،افزود: در این قالب به منظور حمایت از واحدها در زمینه حمل و نقل و قیمت تمام شده در این رابطه مطالبی بیان می شود.

وی با تاکید بر اینکه تنوع در محصولات تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: ورود دانش به صنعت نیز بسیار مهم است.

رحمانی در ادامه به رونق تولید در کشور اشاره و افزود: در جلسه اقتصادی سران سه قوه کشورمصوب شد که تمام دستگاه ها موظف هستند بر اساس اعلام ستاد تسهیل مهلت لازم به واحدها برای پرداخت بدهی آنها داده و هیچ  دستگاهی نمی توان به هر عنوان یک واحد تولیدی را تعطیل و یا متوقف کند.

وی ادامه داد: دستگاه های دولتی در تسویه پرداخت ها ازسوی دارندگان واحدهای تولیدی و صنعتی باید به صورت تفاهمی با آنها عمل کنند چرا که معتقدیم تولید نباید تعطیل شود.

رحمانی در ادامه به ظرفیت های استان البرزاشاره و گفت: در زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان و یا واحدهای تولیدی برجسته و متمایزبا دانش بالا توانایی های مناسبی در این استان وجود دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این استان در زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان، اجرای طرح ملی تاپ و حوزه رونق تولید جزء سه استان برتر کشور شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه شاهد رشد صادرات در استان البرز بودیم خاطر نشان کرد: طبق آمار این استان در بخش صادرات در نیمه نخست سال جاری نسبت به نیمه دوم سال ۹۷، حدود ۶۰ درصد افزایش از نظر وزنی داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نگاه ویژه دولت به صادرات در سال جاری سخن گفت و افزود: توجه به صادرات یک مورد از الزامات رونق تولید است و این مهم به نحوی چشمگیر در استان البرز مورد توجه بوده است.

رحمانی با تاکید بر اینکه انتظار داریم استان های دارای توانمندی از تجربیات خود استفاده کنند گفت: البرز با شرایطی که در زمان حاضر پیش می رود به یقین از استان های پیشرو در تجلی رونق تولید خواهد شد.
کد مطلب: 13322
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *