چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۳

۸۰ درصد از پسته تولیدی زرندیه قابلیت صادراتی دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: ۸۰ درصد از پسته تولیدی این شهرستان در سال جاری قابلیت صادرات به بازارهای هدف خارجی را دارد.
۸۰ درصد از پسته تولیدی زرندیه قابلیت صادراتی دارد
به گزارش توليد ايرانی؛  «احمد قره بیگلو» در گفت وگو با خبرنگار افزود: با اینکه پیش بینی های اولیه حاکی از برداشت ۱۲ هزار تن پسته از باغات شهرستان زرندیه بود اما به دلیل موج سرمازدگی اوایل امسال،‌ این رقم با کاهش ۲۰ درصدی مواجه شد و اکنون برداشت ۱۰هزار تن محصول قابل تحقق است.

 وی اضافه کرد: به علت مکانیزه بودن باغات پسته زرندیه، کیفیت بالا و تجاری بودن ارقام تولیدی، امکان صدور هشت هزار تن محصول به بازارهای خارجی وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه ادامه داد: اتحادیه اروپا،‌ آسیای شرقی،‌ چین و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله مهمترین مقاصد تجاری پسته شهرستان زرندیه است.

قره بیگلو، در مورد عملکرد تولید پسته از باغات این شهرستان،‌ گفت: به طور میانگین از هر هکتار باغ پسته در این شهرستان حدود ۲ تن محصول قابل برداشت است.

وی اظهار داشت: هر کیلوگرم پسته صادراتی زرندیه در بازارهای هدف معادل ۱۰ تا ۱۱ دلار به فروش می رسد.

 مدیر جهاد کشاورزی زرندیه بیان کرد: سطح کل باغات پسته در این شهرستان حدود ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این میزان حدود ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار را باغات مثمر و بارده و سایر سطوح هنوز به ثمردهی نرسیده اند.

به گفته این مسئول در مجموع روزانه سه تا پنج هزار کارگر در باغات پسته زرندیه و در موسم برداشت فعالیت می کنند که امسال زمان برداشت نسبت به پارسال با ۱۰ روز تاخیر در حال انجام است.

قره بیگلو راه اندازی نشدن پایانه صادراتی پسته زرندیه را عاملی بازدارنده در توسعه هرچه بیشتر صادرات این محصول با برند ویژه شهرستان برشمرد.

شهرستان زرندیه با جمیعت ۶۴ هزار نفر، قطب صنعتی و کشاورزی استان مرکزی به ویژه در تولید پسته ارگانیک به شمار می‌رود.
کد مطلب: 12929
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *