جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۶

رونمایی از ۲۴ محصول جدید در جشنواره فناوری نانو

برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو با حضور در دوازدهمین نمایشگاه سالیانه فناوری نانو از ۱۹ نمونه اولیه و ۵ محصول جدید در این حوزه رونمایی می‌کند.
رونمایی از ۲۴ محصول جدید در جشنواره فناوری نانو
به گزارش توليد ايرانی؛ برنامه تجاری‌ سازی فناوری نانو (Nano Match)، یک برنامه دائمی با رویکرد حمایت از طرح‌هایی است که در حوزه نانوفناوری به‌ نمونه اولیه رسیده‌اند. فناوران، شرکت‌های نوپا، پژوهشگران و جامعه دانشگاهی، به عنوان طرف عرضه و شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر و مستقل، به عنوان طرف تقاضا، از جمله مخاطبان این برنامه هستند.

در این برنامه، طرح‌هایی پذیرفته می‌شوند که نمونه اولیه‌ای از آنها ساخته شده و مبتنی بر نیاز صنعت باشند، مشابه داخلی نداشته و یا در صورت وجود مشابه، بهبود کیفیت، خواص و یا کاهش هزینه نسبت به آن داشته باشند. انطباق محصول با تعاریف نانو نیز از دیگر شاخصهای مهم در پذیرش طرح‌ها به شمار می‌رود.

نانومچ در هر سال، طی فراخوان‌هایی، اقدام به دریافت طرح‌های متقاضیان می‌کند و درخواست‌های دریافتی، بر اساس شاخصهای مختلفی از جمله، قابلیت تجاری شدن، فنی و نانو مقیاس، قابلیت توسعه بازار، نوآوری و همچنین پتانسیل تیم فناور برای پیشبرد طرح، ارزیابی می‌شوند. طرح‌های پذیرفته شده در برنامه، طی بازه‌ زمانی مشخصی که برای هر طرح، متناسب با سطح آن متفاوت است، فرصت استفاده از امکانات و تجهیزات در دسترس را خواهند داشت. همچنین این طرح‌ها، ضمن بهره‌مندی از خدمات و حمایت‌های نانومچ برای توسعه کسب و کار خود، پس از اتمام فرآیند توسعه محصول، امکان استفاده از سایر حمایت‎ها و امکانات ستاد نانو برای توسعه بازار را نیز خواهند داشت.
پس از برگزاری سه مرحله فراخوان از سوی برنامه نانو مچ، در مجموع حدود ۱۳۳ طرح مورد پذیرش قرار گرفت و پس از ارزیابی اولیه، ۵۰ طرح به جلسه ارزیابی حضوری دعوت شدند و در نهایت پس از بررسی نهایی، تعداد ۲۰ طرح پذیرش برنامه را دریافت کردند.

این برنامه در طول سال، به طور پیوسته اقدام به دریافت طرح از فناوران، پژوهشگران و شرکت‌های نوپا از سراسر کشور کرده و از این تیم‌ها حمایت می‌کند تا بتوانند محصولات خود را توسعه داده و قابل عرضه به بازار و یا قابل معرفی به صنعت کنند. یکی از حمایت‌های برنامه از طرح‌ها، فرصت حضور در رویدادهای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، از جمله نمایشگاه سالیانه فناوری نانو است که فرصت بسیار مناسبی برای به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضا و جذب سرمایه‌گذار است.

این برنامه پس از ۷ دوره فعالیت و تمرکز بر توسعه فناوری در حوزه‌های مختلف صنعتی، امسال نیز با دو رویکرد معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور در حوزه فناوری نانو و همچنین حمایت از فناوران و فراهم کردن امکان معرفی طرح‌ها به سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع در دوازدهمین نمایشگاه سالیانه فناوری نانو، که از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت و از جدیدترین دستاوردهای این حوزه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری رونمایی خواهد کرد.

در نمایشگاه فناوری نانو نیز این برنامه از ۱۹ پروتوتایپ (نمونه اولیه) و ۵ محصول جدید در این حوزه رونمایی می‌کند که به شرح ذیل است:

عناوین پروتوتایپ‌های ارائه شده از سوی برنامه نانومچ در نمایشگاه فناوری نانو
ردیف عنوان پروتوتایپ
۱  داروی درمان سالک
۲ نانوساختارهای سرامیکی فوق دما بالا
۳ حسگر تشخیص عفونت بیمارستانی
۴ پوشش کاتالیست خودرو حاوی فلزت گران‌بها
۵ پچ پوستی آبرسان جهت درمان خشکی و اگزما
۶ پودر گچ قالب‌گیری فلزات گران‌بها
۷ زخم‌پوش برای زخم بستر
۸ بندآورنده خونریزی پپتیدی
۹ فیلتر جداکننده آب و روغن
۱۰ افزودنی آلی آبکاری گالوانیزه
۱۱ حسگر تشخیص فلزات سنگین مضر آب
۱۲ غلظت دهنده نانوسلولزی
۱۳ دیسپرسیون پلی‌یورتان پایه آبی
۱۴ لکه بر تخصصی
۱۵ سم ارگانیک علیه بیماری آتشک
۱۶ آجر ساختمانی نوین
۱۷ روغن درخت چای حاوی داروی آداپالن
۱۸ کیت جداسازی و شمارش سلول‌های توموری سرطانی
۱۹ جوهر چاپ دیجیتال سرامیکی

عناوین محصولات عرضه شده به نمایشگاه نانو از سوی برنامه نانو مچ
ردیف عنوان محصول
۱ نانوذرات گیاهی آنتی‌باکتریال
۲ جوهر نانوساختار حرارتی پرینتر جوهر افشان
۳ نانورنگدانه فلورسنت
۴ رنگ نانوکامپوزیت آبگریز
۵ کیت تشخیص طبی مبتنی بر تلفن هوشمند
کد مطلب: 12856
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *