جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۴

رشد سریع و طبیعی گیاهان با فناوری نانو +عکس

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید محرک گیاهی مبتنی بر فعالیت نانو شده است که به صورت کاملا طبیعی به رشد گیاهان کمک می‌کند.
رشد سریع و طبیعی گیاهان با فناوری نانو +عکس
توليد ايرانی: شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روز‌مره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.
باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش‌بنیانی بپردازد که توسط محققان این شرکت‌ها تولید شده‌اند.
 یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید محصول دانش بنیان مبتنی بر فناوری نانو شده است که به رشد گیاه کمک بسیار زیادی می‌کند. این محصول نوعی محرک گیاهی است که برای اولین بار در ایران با استفاده از فناوری نانو تولید شده است.
ساخت محرک گیاهی نانویی  سازگار با محیط زیست
مدیر این شرکت دانش بنیان  در خصوص این محصول دانش بنیان نانویی اظهار کرد: فاصله بین لایه‌های خاک زیر ٢ میکرون است، وقتی این محصول به خاک اضافه می‌شود فاصله بین لایه‌های خاک بیشتر می‌شود و این افزایش فاصله لایه‌های خاک به معنی رشد بهتر و حامل شدن گیاهان است.
وی با اشاره به اینکه این محصول با استفاده از فناوری نانو تولید شده است، گفت: به دلیل فناوری نوینی که در این محصول به کار رفته است بدون هیچ آلودگی محیطی است و به صورت کاملا ارگانیک و سازگار با محیط زیست فعالیت می‌کند.
این مدیر یادآور شد: در راستای اقتصاد مقاومتی تمام مراحل ساخت و تهیه این محصول در ایران و به دست جوانان ایرانی ساخته شده و نمونه محصولی خودکفا است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 1279
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *