جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۵

نیمی از تولیدکنندگان مشکل دار ایلام در صنعت‌اند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: تعداد کل واحدهای تولیدی مشکل‌دار مطرح شده در ستاد اقتصاد مقاومتی ۱۰۷ واحد بوده که مشکل ۹۲ واحد برطرف شده و مشکل ۲ واحد به قوت خود باقی است و حل مشکلات ۱۳ واحد تولیدی نیز در دست اقدام است.
نیمی از تولیدکنندگان مشکل دار ایلام در صنعت‌اند
توليد ايرانی: رحمت الله قیصوری اظهار کرد: استان ایلام اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را از سال ۹۵ به طور جدی شروع و پیگیری کرد و تاکنون ۹۶ جلسه اقتصاد مقاومتی برگزار شده که سه مورد از این جلسات به صورت تخصصی مربوط به برخی صاحبان صنایع مشکل‌دار بوده است.
وی تاکید کرد: از ابتدای شروع به کار ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام تاکنون ۳۵۲ دستور کار جلسه با ۴۲۵ مصوبه برگزار شده که از این تعداد مصوبه ۳۹۶ مصوبه اجرا و ۹ مورد نیز بر حسب شرایط طرح و نیاز به اصلاحات هنوز اجرایی نشده و تعداد ۲۱ مصوبه نیز در دست اقدام است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام ادامه داد: تعداد کل واحدهای تولیدی مشکل‌دار مطرح شده در ستاد اقتصاد مقاومتی ۱۰۷ واحد بوده که مشکل ۹۲ واحد برطرف شده و مشکل  ۲ واحد به قوت خود باقی است و حل مشکلات ۱۳ واحد تولیدی نیز در دست اقدام است.
قیصوری گفت: از مجموع ۱۰۷ واحد که مشکلات آنها در جلسات اقتصاد مقاومتی مطرح شده ۵۸ واحد مربوط به حوزه صنعت و معدن، ۱۸ مورد واحدهای گردشگری، ۲۵ مورد مرتبط به زیربخش های جهادکشاورزی و ۶ مورد نیز مربوط به سایر حوزه‌ها بوده است .
وی عمده موارد مطرح شده  در جلسات اقتصاد مقاومتی را تصویب برنامه و گزارش دستگاه های اجرایی از برنامه های اقتصاد مقاومتی، بررسی واحدهای تولیدی مشکل دار، بررسی چگونگی برطرف کردن مشکلات زیربنایی چون آب، برق، ارتباطات ، گاز و... واحدهای تولیدی، استفاده از ظرفیت های  بخش خصوصی و بررسی و رفع مشکلات بانکی، بیمه ای و مالیاتی مربوط به واحدهای تولیدی عنوان کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام ادامه داد: عمده فعالیت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت و معدن شامل پیگیری و تسریع در تکمیل و راه‌اندازی هشت طرح بزرگ نیمه صنعتی، فعال‌سازی چهار معدن غیرفعال، برگزاری مستمر جلسات کارشناسی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، توسعه و تکمیل زیرساخت شهرک‌های صنعتی و پیگیری احیاء واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال بوده است.
قیصوری گفت: در بخش کشاورزی نیز اقداماتی چون پیگیری تسریع در احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی، دشت عباس، عین خوش و فکه، پیگیری طرح‌های کوچک تأمین آب و ایستگاه‌های پمپاژ، توسعه باغات پسته، کاشت کلزا و توسعه محصولات گلخانه‌ای، پیگیری تسریع در اجرای سامانه گرمسیری، مهار آب‌های مرزی، توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: پیگیری احداث و تکمیل سدهای دویرج، کنگیر، سیکان، چناره، میمه، گاوی و سد شهدای ایلام در بخش آب، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان از یک شرکت به 16 شرکت در بخش اقتصاد دانش بنیان، پیگیری توسعه زیرساخت‌ها، از جمله توسعه و تکمیل و بهسازی راه‌ها، برق‌رسانی، گازرسانی، آب‌رسانی، تأسیسات فاضلاب به روستاها، شهرها و صنایع و پیگیری راه‌آهن، توسعه فرودگاه در بخش زیربنایی و زیرساختی از جمله موارد مطرح شده در جلسات اقتصاد مقاومتی استان ایلام از سال ۹۵ تاکنون بوده است .
 
کد مطلب: 12629
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *