جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۴

اجرای ٢٣ پروژه اقتصاد مقاومتی در فارس

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشورگفت: بر اساس آماری که سازمان برنامه و بودجه ارائه کرده است ٢٣ پروژه اقتصاد مقاومتی قرار است در فارس ساخته و به بهره برداری برسد.
اجرای ٢٣ پروژه اقتصاد مقاومتی در فارس
به گزارش توليد ايرانی؛  بابک دین پرست شامگاه یکشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان فارس گفت: زنجیره تولید انجیر در استان فارس دارای مشکل است.

وی با اشاره به اینکه ٧۶ طرح اولویت دار در کشور وجود دارد اظهار کرد: به ١٩ دستگاه اجرایی نامه زده تا این دستگاه های پروژه های اقتصاد مقاومتی و طرح های اولویت دار را معرفی کنند و استان فارس بیش از دو هزار و ٢٩١ پروژه دارد که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارد.

دین پرست با تاکید بر اینکه در فارس باید خام فروشی از بین برود تاکید کرد: معادن فارس باید مورد بررسی قرار گیرند و اگر معدنی فعال نیست باید این معادن مجوزشان باطل شود و با افزایش نظارت شاهد از بین رفتن خام فروشی در فارس باشیم.

معاون وزیر کشور در خصوص سند پویایی استان فارس نیز تاکید کرد: برنامه های مختلفی برای پویایی اسناد اقتصاد مقاومتی داشته ایم و برنامه ریزی اینگونه بود که طرح های اقتصادی بزرگ مقیاس مورد بررسی و مشکلات آنان نیز برطرف شود.

او با اشاره به ایجاد سند توسعه فارس افزود: این سند شامل مجموعه ای از راهبرد ها برای رفع موانع موجود و تسریع طرح های توسعه ای استان  در جهت توسعه شاخص های اقتصادی استان است.

دین پرست تاکید کرد که این سند شاخص های اقتصادی استان را بهبود می بخشد اظهار کرد: برای پیگیری پروژه های اقتصادی استان فارس هر ٣٠ الی ۴۵ روز به استان فارس سفری خواهیم داشت  و برنامه های اقتصاد مقاومتی استان  مورد بازدید واقع خواهد شد .

معاون وزیر کشور معتقد است: استانداری اگر همکاری کند امکان ارزیابی و بررسی شاخص ها به صورت دقیق تر وجود خواهد داشت .

وی اولین ارزیابی مدیران را اسفند ماه بیان کرد و گفت: سند توسعه فارس باید به دو صورت شهرستانی و استانی تنظیم شود تا شرایط به گونه ای باشد که این سند باعث شود تا سیمای کلی اقتصاد استان فارس در آن نمود داشته باشد .

دین پرست در خصوص مشکلی که تنها در فارس با آن مواجه شده است تصریح کرد: موضوع آنتن دهی در استان فارس باید پیگیری شود و جایی در کشور مشاهده نشده است اگر تنها پنج کیلومتر از شهرستان خارج شویم دیگر دسترسی به تلفن همراه امکان پذیر نیست .

او در خصوص بازگشت واحدهای اقتصادی به چرخه تولید نیز گفت: ٩٠ واحد مشکل دار در استان است و ١٠ واحد بحرانی در استان فارس وجود دارد و وظیفه فرمانداران باید این باشد تا شرایط این واحد ها بهبود شود.

به اعتقاد معاون وزیر کشور تمامی واحدهایی که دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۶٠ درصد است باید تکمیل و به بهره برداری برسد البته باید طرح های که قابلیت واگذاری نیز دارد به بخش خصوصی که دارای اهلیت است واگذار شود.

بابک دین پرست تاکید کرد: امسال سال رونق تولید نامگذاری شده است اما مهمترین  سدی که باعث کندی در مسیر رونق تولید است قوانینی است که در کشور در جریان است.
کد مطلب: 12304
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *