شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۹

توسعه اقتصادی از مسیر تولید بخش خصوصی توانمند و شفاف می گذرد

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: توسعه اقتصادی از مسیر تولید بخش خصوصی توانمند و شفاف می گذرد و برلزوم تهیه پیش نویس قانونی برای هم افزایی و ادغام بنگاه ها از سوی نهادهای بخش خصوصی تاکید کرد.
توسعه اقتصادی از مسیر تولید بخش خصوصی توانمند و شفاف می گذرد
توليد ايرانی:روابط عمومی وزارت صنعت، معدن وتجارت ضمن انتشار خبر دیدار نمایندگان خانه صنعت، معدن وتجارت ایران با مهدی صادقی نیارکی، افزود: سرپرست معاونت امور صنایع ضمن تاکید برلزوم تهیه قانونی برای ادغام بنگاه ها و برنامه ریزی برای شناسایی روش های نوین در این زمینه گفت: با ایجاد مکانیزمی در کشور باید ارزشگذاری دارایی های نامشهود قانونی و عملی شود.
وی ضمن تشریح برنامه‌های ۱۰‌گانه معاونت امور صنایع خاطر نشان کرد: روش ارزشگذاری دارایی های نا مشهود باید علمی و قانونی محاسبه شود و مکانیزمی وجود داشته باشد که تجاری سازی دانش فنی، ایده ها، خلاقیت ها، ارزش پیدا کند و با این اقدام تامین وثایق صنایع و نقدینگی بنگاه های
پیش تاز در نوآوری و دارای سهم بازار مهیا می شود و ظرفیت های خالی تولید تکمیل خواهدشد.

سرپرست معاونت امور صنایع با اشاره به تشکیل شورای هم اندیشی خبرگان صنعت در آینده‌ای نزدیک افزود: با تشکیل این شورا موضوع های اصلی اقتصاد صنعتی مطرح و پیشنهاد خواهد شد.

راه نجات کشور بهره‌گیری از توان واحدهای کوچک و متوسط
صادقی نیارکی راه نجات کشور را ساماندهی خوشه های صنعتی و بهره‌گیری از توان واحدهای کوچک و متوسط توصیف‌کرد و خوشه سازی و ادغام بنگاه ها را نخستین گام برای تحقق این هدف برشمرد و افزود: با ادغام بنگاه ها تولید خلاقیت، نوآوری و تحقیق و پژوهش مشترک شکل خواهد گرفت و
بنگاه ها در بازه زمانی کوتاه تری وارد فضای رقابتی با اقتصاد جهانی خواهند شد.

به گفته سرپرست معاونت امور صنایع با ایجاد مکانیزم برای ادغام بنگاه های اقتصادی و شناسایی روش های ادغام در مالکیت سهام ، برند، محصول و.. ، بسترهای لازم برای بهره مندی از ظرفیت های خالی بنگاه ها، توسعه خوشه های کسب وکار و در نهایت بهبود فضای صنعتی کشور فراهم خواهد شد.
وی پرداختن به نسل چهارم فناوری « آی، سی ، تی»  هوش مصنوعی،اینترنت اشیاء، نانو وسایر حوزه ها را از موضوع های مهم اقتصاد جهانی برشمرد وگفت: بخش خصوصی باید به سمت این سیاست های کلان و تاثیرگذار هدایت شود.

بهره مندی از توان خبرگی تشکل ها
صادقی نیارکی  بر بهره مندی از توان خبرگی تشکل ها به ویژه خانه های صنعت ، معدن وتجارت و اتاق های بازرگانی در شورای هم اندیشی خبرگان صنعت را خاطرنشان ساخت و گفت: بخش خصوصی کشورمان با توجه به سابقه فعالیت دیرینه در اقتصاد ایران از توانمندی بسیاری برخوردار هستند و
وزارت صنعت در این شورا و نشست های ماهانه با تشکل ها از این ظرفیت ها و توانمندی ها به صورت کارشناسی و تخصصی در جهت بهبود فضای کسب و کار بهره خواهد برد.

سرپرست معاونت امور صنایع اضافه کرد: دبیرخانه این شورا به بخش خصوصی سپرده می شودو  در این شورا سیاست های کلان کشور در حوزه اقتصاد صنعتی ، اقتصاد سیاسی ، اقتصاد توسعه و... با نگاه هم افزا به اقتصادکلان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی توجه به توسعه صادرات و توانمند سازی بخش خصوصی مولد را ضروری خواند و بر بهره مندی از بسترهای موجود در کشورهای سوریه وعراق تاکیدکرد.
 اعضای کمیسیون صنعت، خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این نشست حاضر بودند و مهمترین اولویت های این تشکل را تشریح کردند و پیشنهادتی برای اتخاذ تصمیم  در چارچوب رفع برخی مشکلات صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین مقرر شد خانه صنعت، معدن وتجارت با بررسی برنامه ۱۰ گانه معاونت امور صنایع نظرات پیشنهادی را متناسب با شرایط اقتصادی کشور اعلام نماید. پایش مستمر وضعیت تولید کالاهای منتخب با هدف حفظ وضع موجود تولیدات صنعتی ،ایجاد رونق تولید از طریق مدیریت واردات ، تلاش
برای پیاده سازی عملی نهضت ساخت داخل و توسعه صادرات از جمله موضوع های مورد تاکید در برنامه ۱۰گانه به شمار می رود.
 
کد مطلب: 12265
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *