سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۳

برنامه توسعه ۵۸۰۰ هکتاری گلخانه ها در سال جاری

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، سطح توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در سال ۹۸ را ۵۸۰۰ هکتار اعلام کرد.
برنامه توسعه ۵۸۰۰ هکتاری گلخانه ها در سال جاری
توليد ايرانی محمدعلی طهماسبی در جلسه رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها در خصوص توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای، گفت: برش‌های استانی این میزان توسعه کشت گلخانه‌ای به سازمان‌ها و فرمانداران ابلاغ شده است.
وی افزود: سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار گلخانه‌های سنتی، بازسازی می‌شوند و یک زمان ۴ ساله برای نوسازی گلخانه‌های سنتی کشور مورد نیاز است.
طهماسبی در این نشست به تشریح تسهیلگری‌های انجام شده در خصوص توسعه گلخانه‌ها از قبیل اصلاح نظام‌نامه، تخصیص تسهیلات کم‌بهره، کاهش بروکراسی‌های اداری و غیره نیز پرداخت.
در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با بیان اینکه امنیت غذایی کشور از مسیر توسعه گلخانه‌ها می‌گذرد، اظهار امیدواری کرد که با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی و هدفگذاری‌های انجام شده، به افق ترسیمی ۱۴۰۴ در خصوص توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای دست یابیم.
علی اشرف منصوری خاطرنشان کرد: ۱۶ میلیون هکتار از اراضی کشور برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای مورد آمایش و امکان‌سنجی قرار گرفته است که نتیجه این سنتز، شناسایی ۲۷۳ هزار هکتار از اراضی مستعد برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای است.
این مقام مسئول مهمترین مأموریت شرکت را ساماندهی شهرک‌ها و مجتمع‌ها، آموزش، مدیریت واحد و افزایش تولید و بهره‌وری اعلام کرد.
منصوری، برنامه مصوب اجرایی شرکت در توسعه شهرک‌های کشاورزی کشور را به صورت ناخالص ۲۳۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: برش‌های استانی آن به مدیران شعب استان‌ها ابلاغ شده است.
 
کد مطلب: 12056
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *