دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۰

۱۲ هزار تن گردو از باغات بافت برداشت می شود

رئیس اداره جهاد کشاورزی بافت گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۲ هزار تن گردو از این باغات این شهرستان برداشت شود.
۱۲ هزار تن گردو از باغات بافت برداشت می شود
توليد ايرانی:احمد کریمی گوغری اظهار داشت: سطح باغات گردوی شهرستان بافت حدود هفت هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۲ هزار تن گردو از این باغات برداشت شود و برداشت گردوی سبز از مناطق خَبر، گوشک و طرنگ در شهرستان بافت آغازشده است.
وی گفت: امسال علی‌رغم وجود گرما در شهرستان عملکرد باغ‌های گردو مناسب است و کیفیت محصولات تولیدی مطلوب است و بخشی از گردوی برداشت‌شده از باغات در استان کرمان مصرف و بخشی به سایر استان‌ها ازجمله تهران و فارس صادر می‌شود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی بافت تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به سرمازدگی بهاره و کمبود گردو این محصول از قیمت خوبی برخوردار باشد و با توجه به ارزش‌افزوده محصول خشک گردو توصیه می‌شود که کشاورزان حتی‌المقدور از فروش گردوی سبز خودداری کنند.
کریمی گوغری بیان کرد: باغداران با استفاده از پیوند ارقام مناسب و ژنوتیپ های برتر منطقه زیر نظر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی برای اصلاح ارقام کم بازده خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: همچنین کشاورزان برای مبارزه با کرم خراط پس از برداشت گردو نسبت به هرس شاخه‌های آلوده و سنبه زنی و بتونه‌کاری کانال‌ها فعال باغداران اقدام کنند.
رئیس جهاد کشاورزی بافت عنوان کرد: مراکز جهاد کشاورزی نسبت به خرید لارو کرم خراط از کشاورزان آمادگی دارد و این امر به‌منظور تشویق و مشارکت هرچه بهتر باغداران در رابطه با مبارزه با این آفت است.
 
کد مطلب: 11994
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *