شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۰

تولید و رونمایی از ۲ مدل گوشی تلفن همراه در کردستان

آیین رونمایی از ۲ مدل گوشی تلفن همراه با نام «ای‌هشت پلاس و تیبا» که توسط شرکت آلفا موب در کردستان تولید شده، شامگاه شنبه در مراسمی برگزار شد.
تولید و رونمایی از ۲ مدل گوشی تلفن همراه در کردستان
به گزارش توليد ايرانی؛ جمعی از جوانان کردستانی در شرایط سخت اقتصادی کشور بدون ترس از تحریم‌ها و انتظار کشیدن برای رفع موانعی که کشورهای مدعی آزادی برای ایران اسلامی ایجاد کرده‌اند و هر سال هم بر دامنه آن می‌افزایند، دست بکار شدند و با پشتیبانی یکی از گروه‌های تجاری موفق ایرانی به نام بلووم اقدام به تولید گوشی تلفن همراه با برند آلفا موب کردند.
تاکنون ۶ مدل کلاسیک گوشی همراه آلفا موب به بازار عرضه شده و واحد تحقیق و توسعه این شرکت در گام‌های بعدی به دنبال تولید گوشی های مدل‌های جدیدتر و با کیفیت‌تر است البته طرح ریجستری منفعت زیادی در یکسان سازی قیمت گوشی تلفن‌های همراه و جلویگری از قاچاق و در نتیجه حمایت از تولید داخلی داشته است.

تولید ۱۶ هزار دستگاه تلفن همراه آلفا در مرداد امسال
 مدیرعامل شرکت آلفا موب تولید کننده تلفن همراه در ایران با اشاره به اینکه فعالیت این شرکت از سال ۹۴ در کردستان آغاز شده است، گفت: در چند سال اخیر هر چند تولید در این استان انجام می‌شد ولی توزیع  و عرضه آن در دیگر استان‌های کشور انجام شده است.
سید دانیال حسینی افزود: ولی به همت گروه تجاری بلووم در حال پخش مدل‌های تلفن همراه تولید شده شرکت آلفا موب استان در سراسر کشور هستیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت تولید سالانه ما ۵۰ هزار دستگاه گوشی موبایل و ۵۰ هزار دستگاه تبلت است که هنوز این میزان محقق نشده است، اضافه کرد: در ماه اخیر توان تولید را از ماهانه ۲ هزار گوشی به ۱۶ هزار گوشی رسانده‌ایم.
حسینی با بیان اینکه واحد تولید تلفن همراه آلفا موب در شهرک صنعتی شماره یک سنندج واقع شده است، یادآور شد: برای ۲۰ نفر به طور مستقیم و بیش از ۱۵۰ نفر هم به طور غیر مستقیم در این واحد شغل ایجاد شده است.

صادرات گوشی آلفا موب به کشورهای همسایه
مدیرعامل شرکت آلفا موب به وضعیت بازار فروش این محصول در داخل کشور اشاره کرد و گفت: اجرای طرح ریجستری در جلوگیری از قاچاق تلفن همراه و تقویت تولید داخلی تاثیر بسیار مثبتی گذاشته است.
حسینی افزود: از جمله برنامه‌های مهم ما صادرات مدل‌های مختلف گوشی آلفا موب به کشورهای همسایه و نصب منوی کُردی برای نخستین بار در تلفن‌های همراه است.
وی یادآور شد: به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید گوشی‌های اسمارت و هوشمند و حتی گجت‌های هوشمند تا سال ۹۹ هستیم و هم اکنون این شرکت مواد اولیه مورد نیاز خود را از خارج کشور تهیه می‌کند البته در آینده به دنبال آن هستیم که به تولید قطعاتی همچون قاب، شارژ و باتری تلفن همراه دست پیدا کنیم.
مدیرعامل شرکت آلفا موب اضافه کرد: مشابه خارجی مدل ایکس ۹ آلفا موب با قیمت ۱۰ میلیون ریال عرضه می‌شود این در حالی است که این مدل توسط شرکت ما با قیمت کمتر از ۲ میلیون ریال به دست مصرف کننده می‌رسد.
حسینی  با اشاره به اینکه شرکت بازخورد خوبی از بازار دریافت کرده ایم، گفت: گارانتی محصولات آلفا موب از ۱۲ ماه به ۱۸ ماه افزایش یافته است.
علیرضا نیک نفس مدیر فروش گروه تجاری بلووم هم گفت: بلووم یک گروه هدلینگ است که تصمیم به عرضه چهار برند گوشی تلفن همراه در کشور کرده که یکی از آنها آلفا موب است.
وی اضافه کرد: میزو یکی از سه برند تلفن همراه در کشور چین است که در آینده‌ای نزدیک توسط این گروه تجاری به بازار ایران هم عرضه می‌شود.
مدیر فروش گروه تجاری بلووم با اشاره به اینکه در تمام شهرها و استان‌های کشور نمایندگی دارند، افزود: این گروه از سال ۵۵ به نام تجارت خانه حاجی قاسم فعالیت خود را با واردات ماشین‌های اداری و بعد کامپیوتر آغاز کرده است.
نیک‌نفس تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی فروش محصولاتی که وارد بازار کردیم خوب بوده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

ثبت سفارش قطعات ۲۰ هزار دستگاه تلفن همراه آلفاموب در کردستان
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه ظرفیت تولید شرکت آلفا موب ۱۰۰ هزار دستگاه گوشی همراه در طول سال است، اظهار داشت: در حال حاضر از از ۲۴ میلیون دستگاه تلفن همراه مورد نیاز در کشور حدود ۲۰۰ هزار دستگاه در داخل تولید می‌شود.
پیمان الماسی افزود: زمانی که طرح ریجستری به اجرا درآمد نیاز به تولید و حمایت ویژه از واحدهای تولید کننده تلفن همراه در کشور بیش از پیش شد و انتظار می رود به منظور حمایت از تولیدات داخلی تعرفه واردات تلفن همراه که پنج درصد و تعرفه واردات قطعات گوشی ۱۵ درصد است که باید اصلاح شود.
وی با اشاره به اینکه مساله ذکر شده باعث به صرفه بودن واردات تلفن همراه شده است، گفت: اگر تعرفه واردات تلفن همراه ۲۰ درصد شود قطعا مونتاژ تلفن همراه در داخل کشور با استقبال بیشتری مواجه می‌شود.
الماسی اضافه کرد: تاکنون ثبت سفارس قطعات مورد نیاز برای تولید ۲۰ هزار دستگاه تلفن همراه آلفا موب کردستان انجام شده  که برای ورود این قطعات ۱۰ درصد معافیت گمرکی لحاظ شده است.
وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید داخلی اولویت سازمان صنعت، معدن و تجارت است، یادآور شد: تمامی محصولات تولیدی نیاز به حمایت و بازاریابی مطلوب دارد.

حمایت از تولیدکنندگان داخلی با هنر بازاریاب‌ها و همت مردم
ابراهیم آبادی یکی از اساتید حوزه بازاریابی نیز در این مراسم اظهار داشت: به فردی بازاریاب موفق و خوب اطلاق می‌شود که بتواند یخچال را به اسکیمو بفروشد.
وی با اشاره به اینکه برندهای مختلفی از تلفن همراه در سطح بازار وجود دارد، افزود: در شرایط سخت اقتصادی امروز عده‌ای جوان اقدام به تولید تلفن همراه کردند، لذا حمایت از این تولیدکننده هنر بازاریابان و همت همه مردم کشور را می‌طلبد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه بازاریاب و فروشنده با هم متفاوت هستند، اضافه کرد: بازاریاب برای فروش محصول و جذب مشتری حاضر است چندین بار خود متضرر شود ولی فروشنده برای رضایت مشتری اهمیتی قائل نیست.
ابراهیم‌آبادی یادآور شد: مردم ما نباید در تهیه کالاهای مورد نیاز خود به گونه‌ای رفتار و برخورد کنند که کمر تولید کننده داخلی خم شود.
وی گفت: برای حفظ اشتغال، تقویت و رونق تولید چنین واحدهایی اقشار مختلف مردم مسئول هستند و امیدواریم همه حامی تولید داخلی باشند.

حمایت از تولید داخلی رسالت کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان هم در این مراسم اظهار داشت: تولید تلفن همراه توسط شرکتی در کردستان اتفاق مبارکی است و امیدواریم با این حرکت‌ها شاهد اشتغال پایدار در منطقه باشیم.
علی خداویسی با اشاره به اینکه توسعه‌ای پایدار است که از بطن و ریشه شکل گیرد، افزود: تلفن همراه یکی از کالاهایی است که با تولید آن در کشور مشکل داریم.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح ریجستری میزان قاچاق تلفن همراه بسیار کاهش پیدا کرد به گونه‌ای که امروز شاهد کاهش بیش از ۸۰ درصد قاچاق این کالا در کشور هستیم.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: سیاست ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز حمایت از تولیدکنندگان داخلی است و علاوه بر این پیگیر رفع مشکلات واحدهای تولیدی هم هست.
در پایان این مراسم از ۲ مدل تلفن همراه شامل ای هشت پلاس و تیبا رونمایی شد،  مدل ای ۸ پلاس تکمیل شده مدل قبلی آن بوده و مدل تیبا برای نخستین بار تولید شده است.
نمایندگی خدمات پس از فروش محصولات شرکت آلفا موب در هشت شهرستان کردستان دایر شده است.
کد مطلب: 11969
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *