پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۵

هدفگذاری ایران برای صادرات ۵۰ میلیارد دلاری به همسایه‌ها

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف‌گذاری ما این است که بتوانیم ۵ درصد از نیازهای کشورهای همسایه را تامین کنیم که با توجه به واردات حداقل ۱۰۰۰ میلیارد دلاری این کشورها در سال، رقمی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار خواهد شد.
هدفگذاری ایران برای صادرات ۵۰ میلیارد دلاری به همسایه‌ها
به گزارش توليد ايرانی؛ حسین مدرس خیابانی، با اشاره به هدف‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه تعاملات تجاری و بازرگانی میان ایران و 15 کشور همسایه، در خصوص حجم تعاملات هدف‌گذاری شده برای صادرات ایران به همسایه‌های خود اظهار کرد: هدف‌گذاری ما این است که بتوانیم 5 درصد از نیازهای کشورهای همسایه را با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تامین کنیم و بررسی‌های لازم برای این هدف‌گذاری صورت گرفته است.

قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با توجه به اینکه میزان واردات سالانه کشورهای همسایه ما بیش از 1000 میلیارد دلار است ما برنامه ریزی کرده‌ایم که حداقل 5 درصد از نیازهای همسایگان خود را تامین کنیم که رقمی بالغ بر 50 میلیارد دلار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که این هدف در چه زمانی محقق می‌شود گفت: هم اکنون موسسه مطالعات بازرگانی و سازمان توسعه تجارت در حال تدوین برنامه‌های دقیق به منظور دستیابی به این هدف هستند ولی امیدواریم تا پیش از سال 1400 این هدف‌گذاری محقق شود.

در حال حاضر صادرات به عراق، امارات و افغانستان بیشترین صادرات ایران به کشورهای همسایه را به خود اختصاص داده و در سال گذشته نزدیک به 18 میلیارد دلار از صادرات کل کشورمان به این 3 کشور انجام گرفته است.
کد مطلب: 11949
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *