يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

۸۰ واگن قطار شهری به قم اختصاص یافت

شهردار قم گفت: ۸۰ واگن قطار شهری برای راه‌اندازی مترو با پیگیری‌های ملی به قم اختصاص یافت.
۸۰ واگن قطار شهری به قم اختصاص یافت
به گزارش توليد ايرانی؛ سید مرتضی سقائیان نژاد روز شنبه در آیین افتتاح ۷۵ طرح شهرداری قم افزود: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه موردنیاز برای خرید این ۸۰ واگن بوده که به قم اختصاص‌یافته است.

وی اضافه کرد: با پیش‌بینی انجام‌گرفته ۵.۲ کیلومتر از طرح قطاری شهری قم اوایل سال ۹۹ به‌صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال ۸۸ بااعتباری بالغ‌بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء آغاز شد، راه‌اندازی خط مترو قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی می‌شود. 

وی در ادامه با اشاره به افتتاح طرح‌های شهرداری قم گفت: تمام این طرح‌ها بر مبنای افق ۱۴۰۰ انجام‌شده و ابعاد فرهنگی، زیست‌محیطی، عمرانی و ترافیکی را دربرمی گیرد.

سقائیان نژاد با اشاره به بهره‌برداری از سیستم MRF مدیریت پسماند بیان کرد: ظرفیت اسمی این سیستم در حال حاضر ۳۰۰ تن در روز بوده و تا پایان سال ۳۰۰ تن نیز به ظرفیت آن افزوده می‌شود.

شهردار قم اضافه کرد: روزانه ۷۰۰ تن زباله در سطح شهر قم تولید و جمع‌آوری و تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام زباله‌های شهری قم در این سایت به کود کمپوست تبدیل می‌شود.

وی همچنین با اشاره به افتتاح ۱۴ بوستان شهری در قم گفت: با بهره‌برداری از این بوستان‌های جدید سرانه‌های فضای سبز از ۱۴.۱ مترمربع به ۱۹.۷ مترمربع افزایش می‌یابد.

وی رسیدن به سرانه ۲۷ مترمربع تا پایان سال ۱۴۰۰ را هدف‌گذاری شهرداری در رابطه با توسعه سرانه فضای سبز شهری قلمداد کرد.

شهردار قم گفت: در مبحث فضای سبز هرسال ۳۰۰ هکتار به ظرفیت فضاهای سبز قم اضافه می‌شود.
سقائیان نژاد اظهار داشت: هدف‌گذاری شهرداری قم در رابطه با احداث بوستان‌های ویژه بانوان، راه انداری این مراکز تفریحی در تمام مناطق هشت‌گانه است.

وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت هفته دولت ۵ پیاده راه و ۲ مجموعه ورزشی در مناطق یک و ۶ به مساحتی بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث خواهد شد.

شهردار قم تصریح کرد: در هفته دولت، ۹۵ هزار تن آسفالت در سطح معابر قم توزیع شد و تا پایان امسال ۳۰۰ هزار تن در سطح خیابان و معابر شهر قم توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای توسعه هوشمند سازی و شهر هوشمند تا پایان ماه جاری، «قم کارت» که دربردارنده انواع خدمات شهروندی است خدمات خود را آغاز می‌کند.

وی ابراز کرد: در راستای ساماندهی مشاغل مزاحم شهری نیز ۴۸ سوله شهرک صنوف به مناسبت هفته دولت به متقاضیان واگذار خواهد شد.

سقائیان نژاد ابراز کرد: همچنین منبع ذخیره پساب شهرداری طی روزهای آینده به‌صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد، این منبع با ظرفیت ۳۰ لیتر بر ثانیه نیاز آبی ۱۵۰ هزار متر از فضای سبز شهر را تامین می‌کند.

شهردار قم تاکید کرد: فرسودگی اتوبوس‌های درون‌شهری سبب کاهش استفاده مردم از این ظرفیت شده و حجم مسافرت‌های درون‌شهری با استفاده از این وسیله نقلیه در سال‌های گذشته بسیار کاهش پیداکرده است.

سقائیان نژاد اضافه کرد: در همین راستا ۱۰۴ دستگاه اتوبوس درون‌شهری، تعمیر اساسی و ۱۰۰ دستگاه جدید نیز خریداری و بخشی از آن‌ها وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شده است.
کد مطلب: 11927
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *