يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
۰
شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۴

صادرات طلای سبز در روستای امام آباد دامغان

سخن از مشکلات و مصائب روستاهای استان سمنان تمامی ندارد، روستای امام آباد شهرستان دامغان یکی از روستاهایی است که با کمبود آب کشاورزی مواجه است.
صادرات طلای سبز در روستای امام آباد دامغان
به گزارش توليد ايرانی؛  چرخ اقتصاد یک استان به وسیله روستاها در گردش است اما همین مناطق مشکلاتی دارد که کمتر به آن توجه می‌شود.

 سخن از مشکلات و مصائب روستاهای استان سمنان تمامی ندارد، روستای امام آباد یکی از روستاهای نزدیک شهر دامغان است. که  جمعیت این روستا در ایام تعطیلات، محرم، تابستان و... تا دو برابر افزایش دارد. شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی و دامداری می باشد که کمبود آب کشاورزی مردم روستا را از لحاظ معیشتی با مشکلاتی مواجه کرده است.

محمد حسن ولی زاده رئیس شورای امام آباد شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار،  با اشاره به اینکه بزرگ ترین روستا از نظر وسعت در شرق شهرستان دامغان امام آباد است، گفت: در حال حاضر 530 نفر ساکن این روستا هستند.

رئیس شورای امام آباد با بیان اینکه آب مصرفی روستا در بیشتر مواقع قطع می باشد و این امر زندگی را برای مردم روستا سخت کرده است، عنوان کرد: با پیگیری های بسیار از مسئولین ذیربط و قول آن ها متاسفانه هیچ یک از مسئولین اقدامی انجام نداده است.

ولی زاده  خراب کردن جاده اصلی روستا و احداث پل زیرگذر برای خط ریل راه آهن یکی از بزرگ ترین معضلات روستا دانست و گفت: 3 سال از احداث این پروژه می گذرد که با بازدید مسئولین هنوز اقدامی انجام نشده و عبور و مرور را برای مردم روستا بسیار سخت کرده است.

وی در ادامه افزود: آب های زمین کشاورزی بسیار کاهش پیدا کرده است، مطرح کرد: آب کشاورزی 5 ماه از سال را کم کردند به طوری که مردم روستا به دلیل کمبود آب کشاورزی فقط برای کاشت درختان پسته اقدامی می کنند و برای کاشت دیگر محصولات تمایلی ندارند.

رئیس شورای امام آباد شهرستان دامغان از خسارت سرمازدگی برخی از زمین های کشاورزی خبر داد و اذعان کرد: بیمه قسمتی از خسارت را به کشاورزان پرداخت کرده است اما بعضی از آن ها هنوز هیچ مبلغی را دریافت نکرده اند.

ولی زاده با تاکید بر اینکه این روستا با وسعت بالای خود بیشترین طلای سبز را در سطح شهرستان دامغان تولید می کند، افزود:  پسته های برداشت شده از زمین های کشاورزی به شهرهای مختلف یزد، اصفهان، شیراز و ... و گاهی مواقع به کشور های دیگر صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی یکی از مدارس روستا از دیگر عوامل مهاجرت مردم به شهر است، اظهار کرد: دانش آموزان روستا برای ادامه تحصیل باید به مدرسه روستای همجوار مراجعه کنند که این امر آن ها را با مشکل روبه رو کرده است.
کد مطلب: 11911
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *