دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰

رشد ۷۰ درصدی صادرات البرز

استاندار البرز با بیان اینکه بخش زیادی از تولیدات استان قابلیت صادرات دارد، گفت : صادرات پنج ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است.
رشد ۷۰ درصدی صادرات البرز
به گزارش توليد ايرانی؛ عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در نشست با رئیس کل دادگستری  و دادستان عمومی انقلاب مرکز استان البرز افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام رونق تولید، در هفته دولت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه و طرح در استان کلنگ زنی و بخشی از آن به بهره برداری رسید که بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به بخش خصوصی بوده که امید آفرین است .

وی ادامه داد: در سایه اتحاد و همراهی بخش خصوصی و دولتی توانستیم نرخ بیکاری بهار ۹۸ را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۶ درصد کاهش دهیم. 

استاندار البرز با اشاره به رتبه برتر استان البرز در حوزه جذب سرمایه گذاری بیان داشت : البرز، گیلان و کرمان سه استان برتر در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی هستند همچنین البرز اولین شهرک دارویی کشور را در خود جای داده است.

وی با اشاره به رشد شهرک های  گلخانه ای البرز گفت: دولت انتظار توسعه ۵۰ هکتاری  شهرک گلخانه ای را در البرز  داشت اما امروز شاهد آن هستیم که مساحت این شهرک به ۳۰۰ هکتار رسیده است.

شهبازی با اشاره ه تجمع های  کارگری در برخی استان های کشور،  عنوان کرد: استان البرز با سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۰۰ هزار واحد صنفی در یک سال گذشته با چنین مشکلاتی همراه نبوده و بخش خصوصی توانسته با همکاری دولت بخش اعظمی از مشکلات خود را بر طرف  و چرخه تولید را حفظ کند.

استاندار  البرز افزود: رشد جمعیتی در استان البرز روزبه روز افزایش می یابد و ضروری است که با آینده نگری زیر ساخت های لازم فراهم شود تا بتوان در حوزه رفاه عمومی واشتغال اقدام موثری انجام دادکه یکی از این زیر ساخت ها پست ۴۰۰ کیلو ولتی می باشد ، همچنین تامین پایدار گاز استان در برنامه کاری قرار رگفته است.

شهبازی با اشاره به اینکه امروز کشور به اتحاد وهمراهی مضاعف نیاز دارد گفت:  با بررسی و برنامه ریزی  صورت گرفته نحوه بودجه ریزی استان به نفع مناطق کمتر برخوردار تغییر کرده است.

استاندار البرز افزود: توانستیم ظرف یک سال سند توسعه استان را به همت نخبگان و اساتید دانشگاه طراحی کنیم  و ریل گذاری استان در زمینه سند انجام شود تا به عنوان سند بالادستی در اختیار سازمان برنامه بودجه جهت بهر برداری مورد مطالعه و استفاده قرار گیرد.

وی، ضمن تبریک هفته دولت  بیان داشت : شهیدان رجایی و باهنر به دلیل ساده زیستی و مردمی بودن، ماندگار و الگویی برای تمام مسئولان نظام شدند.

شهبازی، در این جمع با اشاره به اینکه امر قضاوت، کاری بسیار دشوار است، ادامه داد: در البرز با تدابیر که اندیشیده شده اقدامات ضد امنیتی صورت نگرفته است.

استاندار البرز با اشاره به تنوع قومیتی در استان  گفت: مدیریت جامعه ای متنوع از فرهنگ ها وسنت ها کاری بسی دشوار است و این امر جز با همدلی وهمراهی تمام دستگاهها در برای تامین رفاه وآسایش مردم امکان پذیر نیست.
کد مطلب: 11777
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *