سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰

زخم خودرن مصالح ساختمانی ایرانی از واردات!

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبادی ورودی کالا به کشور باید با نظارت بیشتری کنترل شود، گفت: مصالح ساختمانی هم مانند بسیاری دیگر از صنایع و کالاهای موجود در کشور زخم خورده واردات است.
زخم خودرن مصالح ساختمانی ایرانی از واردات!
توليد ايرانی: فرج الله رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عمده مصالح ساختمانی در کشور ما  تولید می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده مصالح ساختمانی در کشور ما تولید می‌شود، می‌توان گفت واردات از طریق مبادی رسمی و گمرکی در کشور به صرفه نیست و اساسا در حوزه مصالح ساختمانی در بیشتر تجهیزات آن خودکفا هستیم.

وی با توجه به اینکه واردات مصالح ساختمانی به کشور ما از طریق مبادی غیر رسمی صورت میگیرد، افزود:  با توجه به غیر رسمی بودن واردات مصالح ساختمانی به کشور  نمی‌توان آمار و ارقام دقیقی از میزان واردات این محصولات ارائه داد و شاید همین موضوع بیش از هر مورد دیگری صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی ما را تهدید می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه توانایی خودکفایی در حوزه مصالح ساختمانی را داریم، عنوان کرد: ما باید مبادی ورودی کالا به کشور را با نظارتی دقیق کنترل کنیم تا کالاها و مصالح ساختمانی که دارای کیفیت و استانداردهای لازم نیستند به بازارهای کشور راه پیدا نکنند.

رجبی با عنوان اینکه واردات بی رویه کالای قاچاق به کشور باعث متضرر شدن تولید کننده داخلی می‌گردد، اظهار داشت: کنترل مرزها و جلوگیری از واردات بی رویه کالای قاچاق علاوه بر اینکه تولید کننده داخلی و کشور را در راستای خودکفایی حمایت می‌کند باعث رشد و تقویت اقتصادی کشور نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازار مسکن رابطه مستقیمی با بازار مصالح ساختمانی در کشور دارد، عنوان کرد: اینکه بازار مصالح ساختمانی در حال حاضر در رکود به سر می‌برد قطعا تاثیر گرفته از رکودی است که بر بازار ساخت و ساز و مسکن حاکم است و می‌توان گفت با رونق بازار مسکن وضعیت بازار مصالح ساختمانی نیز بهتر از وضعیت فعلی خواهد شد.
کد مطلب: 1174
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *