شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۶

تولید ۷۷۰ محصول صنعت دفاعی در کشور

معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ۷۷۰ محصول صنعت دفاعی در داخل کشور تولید می‌شود، درحالی‌که قبل از انقلاب این رقم بسیار ناچیز بود.
تولید ۷۷۰ محصول صنعت دفاعی در کشور
به گزارش توليد ايرانی؛ سردار رضا طلایی نیک در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: بیش از ۸۵ درصد نیاز دفاعی کشور با دانش بومی ساخته و تولید می‌شود.

وی ادامه داد: ایران در ساخت صنایع دفاعی از مهندسی معکوس عبور کرده و خلاقیت و نوآوری در طراحی انواع سلاح‌های مدرن دنیا با اتکا به دانش‌های بومی و پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز بکار گرفته می‌شود

وی با اشاره به ۳۱ مردادماه، سالروز صنعت دفاعی در کشور اظهار داشت: با رویکرد راهبردی در رابطه با جهاد که در کشور وجود دارد، نگاه به مساله صنایع دفاعی در درجه نخست یک تکلیف دینی است.

طلایی نیک تصریح کرد: برای مبارزه با دشمنان و رفع تهدیدهای آن‌ها تقویت بنیه دفاعی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، در قانون اساسی کشور نیز بر تقویت قدرت دفاعی کشور تاکید ویژه‌ای شده است.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی جبهه اصلی مقابله و مبارزه در برابر باطل بوده که این مساله ضرورت تقویت قدرت دفاعی را ضروری کرده است.

وی ادامه داد: قدرت دفاعی ایران با هدف بازدارندگی تقویت و بر عمق نفوذ و قدرت آن افزوده می‌شود.
معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: قبل از انقلاب یک‌سوم از بودجه کشور صرف هزینه‌های دفاعی می‌شد که در دوران بعد از انقلاب این بودجه به‌شدت کاهش و بهره‌وری آن افزایش‌یافته است.

طلایی نیک تاکید کرد: ایران در رابطه با مسائل پدافندی نیز از پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین کشورهای دنیا به اعتراف کشورهای غربی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: مشارکت مردم در شرکت‌های وابسته به صنایع دفاعی از ویژگی‌های جدید و موثر ایران در تقویت قدرت دفاعی کشور است.

طلایی نیک همچنین افزود: قم پایگاه انقلاب، مرجعیت و تکیه‌گاه ولایت است، پایتخت معنوی و دینی ایران بوده و در عرصه شهادت نیز همواره از پیشگامان این عرصه مهم بوده است.
کد مطلب: 11599
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *