سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۳

۵ درصد محصولات آبزی پروری در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با تاکید بر حمایت دولت از طرح های آبزی پروری ، گفت: هم اکنون ۵ درصد آبزی پروری کشور در استان غیرساحلی چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.
۵ درصد محصولات آبزی پروری در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود
توليد ايرانی: نبی الله خون میرزایی در آیین افتتاح خط تولید خوراک میگو چهارمحال و بختیاری که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد، تاکید کرد: از مجموع ۱۷۳ هزار تن ماهی سرداری کشور ۱۳ درصد برابر ۲۳ هزار تن در این استان تولید می شود.
وی افزود: دریاچه پشت سد کارون ۴ حدود ۴۰ هزار تن ظرفیت پرورش ماهی در قفس دارد.
خون میرزایی تصریح کرد: این در حالی است که اکنون تنها یکهزار و ۲۰۰ تن ماهی در قفس پشت کارون ۴ پرورش می یابد.
وی یادآور شد: افزایش تولید در این بخش به مساعدت وزارت نیرو در صدور مجوزهای بهره برداری بیشتر از دریاچه های پشت سدها دارد.
خونمیرزایی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت چهازمحال و بختیاری در حوزه پرورش آبزیان ضرورت دارد تشکیلات شیلات این استان به اداره کل ارتقاء یابد.
هم اکنون بیش این استان با تولید سالانه بیش از ۲۳ هزار تن ماهی قزل آلا، ۱۵ درصد از ماهیان سردابی تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اقتصادی مقاومتی و برنامه ریزی شرکت کرد و در برنامه بهره برداری از طرحهای اقتصادی ، آغاز ساخت واحدهای مسکونی نیازمند و دیدار از طرحهای اقتصادی مقاومتی شرکت می کند.
 
کد مطلب: 11580
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *