جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۵

تولید ۴۰هزار تن میوه هلو و شلیل در چهارمحال و بختیاری

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال افزون بر ۴۰ هزار تن محصول از نوع میوه های هسته دار شامل هلو و شلیل در استان تولید شد.
به گزارش توليد ايرانی؛ ابراهیم شیرانی روز چهارشنبه  در گفت و گو با خبرنگاران، از آغاز برداشت محصول شلیل و هلو از باغات این استان خبر داد و اظهار داشت : با پیش بینی انجام شده در سال زراعی افزون بر ۳۶ هزار تن محصول هلو و ۴۸۰ هزار تن محصول شلیل برداشت و روانه باراز می شود. 

وی، سطح باغات زیر کشت محصول هلو استان را ۳ هزار و ۵۵۰ هکتار و سطح زیر کشت باغات شلیل را ۱۱۵ هکتار عنوان و تصریح کرد: ۳۰ درصد از باغات بصورت نهال و غیر بارور است.   

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ، متوسط برداشت هلو را ۸ تن در هکتار اعلام کرد و افزود : به طور متوسط برداشت این محصول باغی در هر هکتار بیش از ۵۰۰ میلیون ریال درآمدزایی برای بهره برداران دارد. 

وی گفت: منطقه شوراب صغیر و کبیر، شهر سامان، هوره، چم چنگ، چم عالی و روستاهای حاشیه زاینده رود در شهرستان سامان از تولیدکنندگان عمده این محصول در استان هستند. 

شیرانی افزود: بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری در حاشیه زاینده رود به کشت هلو و شلیل اختصاص دارد. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیشترین محصول هلو تولیدی این استان به اصفهان، تهران، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان ارسال می شود. 

بگفته وی، ۴۲ هزار هکتار باغ مثمر با محصولات هسته دار و بدون هسته  در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این میزان ۳۰ هزار هکتار بارور و ۱۲ هزار هکتار نهال و درختان غیر بارور است. 

در چهارمحال و بختیاری سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود، همچنین سطح زیر کشت ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۰ هزار بهره بردار است.
کد مطلب: 11519
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *