پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۶

نمایشگاه ملی صنایع دستی در مازندران آغاز به کار کرد

نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی امروز دوشنبه در مجتمع نیاوران ساری گشایش یافت و تا اول شهریور امسال این نمایشگاه میزبان علاقمندان به دیدن و خرید این نوع وسایل است.
نمایشگاه ملی صنایع دستی در مازندران آغاز به کار کرد
به گزارش توليد ايرانی؛ آیین شروع فعالیت این نمایشگاه عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان ارشد و هنرمندان صنایع دستی مازندران برگزار شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران درباره این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: هنرمندان ۲۲ استان کشور در ۱۳۵ غرفه کالاهای خود را به نمایش گذاشتند. 
حسین ایزدی افزود: برای سنگین‌تر شدن کفه ترازوی کیفیت این نمایشگاه سعی شده از هنرمندان باسابقه که تولیدات آنها مهر اصالت از یونسکو را دارند دعوت شود و خوشبختانه آنان نیز استقبال کردند.

مهر اصالت یونسکو به آن دسته از صنایع دستی دارای مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی، احترام به محیط زیست و مسوولیت اجتماعی تعلق می‌گیرد و هر چهار سال یک بار انجام می شود.

وی ادامه داد : حدود ۶۰ هنرمند که آثارشان مهر اصالت یونسکو و نشان ملی جغرافیایی را دارند در این نمایشگاه کارهایِ دست خود را به نمایش گذاشتند.

به گفته ایزدی علاوه بر عرضه کالاها و صنایع دستی از قبیل گره چینی، منبت ، معرق ، سفال ، جاجیم و دیگر کالاها ، علاقمندان می توانند از فرصت تخفیف برگزاری این نمایشگاه برای خرید محصولات صنایع دستی اقدام بکنند.

وی از اجرای برنامه رادیو نمایشگاه، گروه سرود اقوام و همچنین آموزش صنایع دستی به عنوان بخش های جنبی این نمایشگاه نام برد و گفت : با این کار افراد می توانند از نزدیک با صنایع دستی و شیوه تهیه آنها آشنا شوند. 

نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی از امروز تا اول شهریور ماه در مجتمع نمایشگاه نیاوران واقع در ساری برپاست و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ علاقمندان می توانند از این نمایشگاه بازدید بکنند.
کد مطلب: 11442
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *