چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۱

نوشت‌افزار ایرانی بخریم

امسال حدود ۲۰ میلیون دانش‌آموز و دانشجو وارد مراکز آموزشی می‌شوند که هر کدام از این تعداد به طور میانگین حداقل ۱۰۰ هزار تومان و در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان نوشت‌افزار نیاز دارند.
نوشت‌افزار ایرانی بخریم
به گزارش توليد ايرانی؛ اگر برای تأمین همین مقدار نوشت افزار، واحدهای تولیدی کشور بسیج شوند و محصول باکیفیت تولیدکننده مشکل زیادی در بخش اشتغال حل خواهد شد و هزاران جوان دانش آموخته دانشگاهی مشغول کار می شوند.

لازمه تولید نوشت افزار با کیفیت علاوه بر حمایت‌های جدی دولت‌ها ، جلوگیری از هجوم گسترده نوشت افزار خارجی بویژه از نوع قاچاق آن است.
از سوی دیگر اگر هر ایرانی خود را ملزم به خرید نوشت افزار باکیفیت و استاندارد داخلی بداند فصل پاییز و مهر ۹۸ رنگ بهار به خود گرفته و شکوفه امید در دل بسیاری از افراد جویای کار به بار خواهد نشست.

استان یزد هم یکی از استان های نمونه کشور است که در تولید نوشت افزار همچون سایر حوزه های صنعتی ، شهرت دیرینه دارد.
از تولید انواع مدادهای باکیفیت تا لوازم‌التحریر ، انواع کیف و جامدادی ، لوازم مهندسی ، نوشت افزار ، لوازم هنری ، خمیر بازی ،و انواع دفتر و کاغذ در این استان تولید و در سراسر کشور عرضه می شود.

وجود بزرگترین واحد تولید نوشت افزار خاورمیانه در یزد با عنوان « پارس مداد » که  روزانه ۳ هزار مداد و ۲۰ هزار خودکار مطابق با استانداردهای جهانی تولید و روانه بازار می‌کند یکی از نمونه های شناخته شده توانایی ایرانی ها و یزدی ها در تولید لوازم التحریر است.
به گفته مدیر عامل این واحد صنعتی، این واحد تولیدی قادر است علاوه بر تولید انواع مدادهای سیاه و رنگی نوشت افزارهای فنی مهندسی و انواع خودکار را طراحی و تولید کند.
در این واحد بیش از ۳۵ نوع از انواع مداد ، تراش و خودکار با کیفیت بالا و استاندارد تولید می شود.
به اعتقاد تولیدکنندگان ایران ، در حال حاضر کارخانه‌های مدادسازی داخلی توانایی تولید ۱۰۰درصد نیاز داخلی را دارند ضمن آنکه ظرفیت تولید ۴۰ تا ۵۰ درصد نیاز داخلی خودکار نیز در واحدهای تولیدی کشور وجود دارد و مابقی باید وارد شود.

هنوز خیلی سال از دورانی که ما در دبستان و راهنمایی و دبیرستان ، دفاتر کاهی می خریدیم و در نایلون و یا نهایتا کیف های یک لایه با یک زیپ سرتاسری می گذاشتیم نگذشته ولی آن دوران شاید در خاطرات هم نایاب باشد.

امروز به مدد تکنولوژی‌های پیشرفته ، وقتی قصد خرید یک مداد و خودکار را دارید تازه متوجه می شوید وارد چه دریای بزرگی شده ؛ ولی باید همچون یک غواص ماهر برای صید مروارید ناب تلاش کنید و بهترین هایی را که حاصل تلاش هموطنان خودتان است انتخاب کنید.

انواع لوازم التحریر با طرح های و نقش های اغواکننده و فریبنده ای که انتخاب شما را سخت می کند و یا نقش های متفاوت با تصاویر کارتون های جذاب روی کیف ها و جامدادی ها که چشم هر دانش آموزی را بلافاصله به خود جلب می کند موجب می شود در بسیاری از موارد چشم روی ایرانی و خارجی بودن کالا ببندیم .

وقتی قرار است ایرانی و تولید ایرانی تحریم باشد ، وقتی قرار است داروی بیمار سرطانی ایرانی از واردات دارو محروم باشد و نفت ما را به عنوان منبع درآمد ایرانی ها تحریم کنند چه لزومی دارد ایرانی ، کالای خارجی در دست فرزندش بدهد و اشتغال برای خارجی ها در دیگر بلاد فراهم کند.
گفته می شود که در سال جاری با توجه به ممنوعیت واردات اقلام فانتزی و لوکس، حضور لوازم التحریر با نمادهای غربی در بازار کشور کاهش یافته ولی تولیدکنندگان داخلی باید علاوه بر عرضه محصولات باکیفیت ، طرح های جذاب روی لوازم التحریر و دفاتر و کیف ها ارائه کنند تا استقبال خانواده‌ها خریداران بیشتر شود.

لازمه این کار هم تلاش بیشتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صدا و سیما در تولید شخصیت‌های جذاب برای کودکان و تقویت این کاراکترها با تولید کارتن‌ها ، فیلم‌ها و سریال‌ها و همچنین تبلیغات ادامه دار است.

طی سالهای اخیر شخصیت های کارتونی زیادی همچون « دارا و سارا » ، « کلاه قرمزی و پسرخاله » ، « جناب خان » ، « فیلشاه » و « شخصیت های شکرستان » در میان برنامه های و انیمیشن های ایرانی مطرح شده که در میان کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان از محبوبیت بالایی برخوردارند و امیدواریم تولیدکنندگان داخلی از این طرح ها برای معرفی برندهای باکیفیت و استاندارد ایرانی بیشتری استفاده کنند.

البته اخیرا در وزارت آموزش و پرورش دو کارگروه برای حمایت از کالای ایرانی و به ویژه نوشت افزار ایرانی فعال شده و کارگروه حوزه معاونت پرورشی با عنوان فرهنگ سازی و گفتمان حمایت از خرید کالای ایرانی تشکیل شده است و امیدواریم ثمرات این تلاش ها در مدارس و مراکز آموزشی از نزدیک مشاهده کنیم.
کد مطلب: 11377
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *