جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۵

تولید دوبرابری علوفه در مراتع چهارمحال و بختیاری

رییس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال با توجه به بارش های بهاری ، تولید علوفه در مراتع این استان دو برابر سال زراعی گذشته بود .
تولید دوبرابری علوفه در مراتع چهارمحال و بختیاری
به گزارش توليد ايرانی؛ فرامرز مردانی روز یکشنبه اظهار داشت: در سال زراعی  با  افزایش وضعیت بارشها، بیش از ۲۰۰ هزار تن علوفه دامی تولید شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته  دو برابر افزایش را نشان می دهد. 

وی ، وسعت مراتع چهارمحال و بختیاری را حدود یک میلیون  هکتار عنوان کرد و تصریح کرد: بطور متوسط امسال در هر هکتار ۱۰۰ کیلوگرم علوفه مرغوب خوراک دام تولید شده است.  

رییس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از کم آبی مراتع در شهرستانهای مختلف استان از اواسط فصل تابستان امسال خبر داد و گفت: مراتع منطقه سالاران شهرستان فارسان و مراتع منطقه منج و خانمیرزای لردگان به دلیل شدت گرمای تابستان، دچار کمبود آب شده است.

مردانی، از غنی بودن مرتع منطقه  سبزکوه  در حد فاصل شهرستان های کیار و بروجن در سال جاری خبر داد و افزود: تولید علوفه  مرتعی این منطقه امسال در هر هکتار به بیش از ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است .
وی، با اشاره به فقیر شدن پوشش ۶۰ درصدی مراتع استان در بلندمدت گفت: در صورت نبود مدیریت ایجاد تعادل بین مرتع و دام، امکان فقیر شدن پوشش علوفه ۴۰ درصد مابقی مراتع خوب و متوسط نیز در استان دور از انتظار نیست.

به گزارش ایرنا، از مجموع یک میلیون و ۶۴۰ هزار هکتار مساحت استان چهارمحال و بختیاری حدود ۳۳۵ هزار هکتار را جنگل و یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار را مرتع تشکیل می‌دهد.
کد مطلب: 11369
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *