برداشت ذرت علوفه‌ای در مهاباد آغاز شد

26 مرداد 1398 ساعت 18:39

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح ۳۰۰ هکتار از مزارع ذرت این شهرستان آغاز شد.


به گزارش تولیدایرانی؛ جعفر علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال مزارع ذرت این شهرستان از مطلوبیت خاصی برخوردار بوده و پیش‌بینی می‌شود به طور میانگین ۴۵ تُن ذرت علوفه‌ای در هر هکتار از مزارع این منطقه برداشت شود.

وی اظهار داشت: ذرت علوفه‌ای مانند ذرت دانه‌ای در اوایل بهار و به صورت مکانیزه کشت می‌شود و در فصل تابستان پس از چند نوبت آبیاری و رسیدن به رشد کافی، قابلیت برداشت را دارد و تنها تفاوت نوع علوفه‌ای و دانه‌ای در تراکم کاشت است.

وی با اشاره اینکه تراکم کاشت در ذرت علوفه‌ای بیشتر از ذرت دانه‌ای است، اضافه کرد: همه بخش‌های گیاه در ذرت علوفه‌ای شامل ساقه، برگ و دانه به صورت مکانیزه برداشت می‌شود و پس از خردکردن در محیط‌های خاصی نگهداری می شود تا پس از مدتی به صورت علوفه آماده به مصرف دام برسد.  
علیزاده گفت: ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای یکی از محصولات مهم برای افزایش تولیدهای زراعی در این شهرستان است که در بخش دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: این محصول در مهاباد تنها به صورت آبی کشت می‌شود و وجود کارخانه‌های خوراک دام و طیور در این منطقه و سودآوری خوب از جمله عوامل انگیزه بیشتر کشاورزان برای کشت آن است و ذرت تولید شده در مهاباد علاوه بر تامین نیاز این شهرستان به دیگر شهرستان‌های همجوار نیز فرستاده می‌شود.
نیاز به چندین نوبت آبیاری در بهار و تابستان و کاهش منابع آبی در این منطقه از رغبت کشاورزان برای کاشت این محصول کاسته است.  

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است؛ ۶۲ هزار هکتار از مزارع این شهرستان در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود. 


کد مطلب: 11314

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/11314/برداشت-ذرت-علوفه-ای-مهاباد-آغاز

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com