جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۶

فعال سازی واحد های راکد راهبرد ما است

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه فعال سازی واحد های راکد و توسعه واحدها از راهبردهای ما در وزارت صمت است گفت: امروز ما توانستیم در شرایط تحریم در جنگ اقتصادی پیروز شویم.
فعال سازی واحد های راکد راهبرد ما است
توليد ايرانی: رضا رحمانی در حاشیه بازدید از پروژه های شرکت بافتینه و بافتسان ملایر با اشاره به سخنان استاندار همدان در این باره که استان همدان بعد از تحریم هیچ واحدی تعطیل نشده است اظهار داشت: این سخن استاندار یک پیام دارد که ما در جنگ اقتصادی امروز پیروز شده ایم.
وی افزود: در بازدید از ملایر درخواست هایی برای افزایش صادرات مطرح شده است که نشان دهنده این است که واحدهای فعالی در شهرستان وجود دارد.
وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: من در آستانه 13 آبان که در هیئت دولت حضور یافتم که از تحریم های گسترده صحبت می شد.
وی خاطر نشان کرد:در ابتدای کار شاه بیت و برنامه راهبردی ما در وزاتخانه این سخن رهبری بود که ایشان فرمودند حفظ تولید موجود و اشتغال کار جهادی است و این سخن رهبری سرلوحه کارمان بوده و تا پایان سال آن را دنبال کردیم.
رحمانی با بیان اینکه در سال 98 نیز همان راهبرد را ادامه دادیم عنوان کرد: هدف ما این بود که نه تنها وضع موجود را حفظ کنیم بلکه ظرفیت های خالی را نیز مورد توجه قرار دهیم.
وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: فعال سازی واحد های راکد و توسعه واحدها راهبرد بعدی در وزارت صمت بود.
وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان ملایر در حوزه مبل و منبت گفت: مبل و منبت ملایر ظرفیت بالایی داشته و می توانند چند برابر فعالیت داشته باشد.
رحمانی با اشاره به بازدید از واحدهای مبل و منبت شهرستان بیان کرد: کارگروهی در بخش مبل و منبت شهرستان فعال شده و بررسی کند که چگونه می توان از ظرفیت های مبل و ظرفیت های صادراتی با هزینه وزارت صنعت معدن و تجارت استفاده کرد.
وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: همانگونه که نماینده های ملایر بیان کردند، در حوزه مبل، منبت، انگور، کشمش و معادن در ملایر ظرفیت های وجود داشته و باید مورد توجه قرار گیرند.
رحمانی بیان کرد: در وزارت خانه ظرفیت های خوبی داریم که می توان برای مسائل مطرح شده در خصوص مبل و منبت از آن استفاده کرد.
وی شرکت های مدیریت صادرات را جز برنامه های اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد: این شرکت ها می توانند در حوزه مبل و منبت فعال شوند تا مشکلات صادرات آنهاحل شود.
وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه از حضور مبل ملایر در نمایشگاه های بین المللی استقبال می کنیم عنوان کرد: علی رغم مشکلات بودجه هر مقدار توان داشته باشیم کمک می کنیم.
رحمانی به تخصیص 1 میلیارد و 500 میلیون دلار برای ظرفیت های اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: در استانی مثل همدان بهتر این است که در این پارامتر فعال شوند و از این مبحث در حوزه مبل و منبت نیز استفاده شود.
وی تبصره 18 را یکی از کارهای خوب مجلس و دولت دانست و بیان کرد: آثار این تبصره را مردم به زودی خواهند دید و به خوب برنامه ریزی شده است.
وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: این تبصره به تکمیل طرح های نیمه تمام و سرمایه در گردش و نوسازی آنها اشاره داشته و در این حوزه می تواند در راستای بهبود شاخص های صنعتی در این استان هزینه شود تا واحدها صادرات محور باشند.
رحمانی گفت: موافق شهرک خصوصی هستم و حتما لازم است و یک حرکت خوب در این بخش انجام شود که صادرات را تکان دهیم.
وی در پایان اظهار داشت: ملایر با توجه به توان و ظرفیتی که دارد، قادر به ایجاد شهرک است و محصولات مبل ملایر در دنیا قابل رقابت است.
 
کد مطلب: 11289
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *