پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۸

تولید 97 درصد محصولات دارویی در داخل کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۷ درصد داروهای کشور توسط صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی تولید می‌شود و برای تولید ۳درصد باقی مانده نیز برنامه‌هایی در دستور کار داریم.
تولید 97 درصد محصولات دارویی در داخل کشور
به گزارش توليد ايرانی؛ سعید نمکی در حاشیه افتتاح یک شرکت تولید محصولات دارویی در ساوه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ۹۷ درصد داروها کشور به دست پر توان صنعتگران و تولید کنندگان داخلی تولید می‌شود و سه درصد بقیه را وارد می کنیم و در تولید مواد اولیه تولیدات دارویی به خود کفایی رسیده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قسمت عمده از سه درصد باقیمانده را نیز تا پایان دولت دوازدهم در داخل کشور تولید کنیم.

نمکی خاطرنشان کرد: البته برخی از محصولات دارویی که از نظر اقتصادی و میزان مصرف در حدی نیست که بخواهیم خط تولید راه اندازی کنیم، قطعاً از خارج کشور وارد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه این روش در تمام دنیا معمول است، بیان داشت: البته غیر از مواردی که از لحاظ اقتصادی برای کشور به صرفه نیست، در بقیه موارد این سه درصد طی دو سال آینده با امکاناتی که برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شده در کشور تولید می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: در زمینه تکنولوژی در این حوزه مشکلی وجود ندارد و دست تولید کنندگان و شرکت های دانش بنیان باز گذاشته شده است تا با انواع نوآوری بتوانند خط تولید داشته باشد و مشکلات احتمالی را برطرف کنند.

نمکی خاطرنشان کرد: برخی از مواد اولیه شرکت‌های تولید محصولات دارویی را از بیرون وارد می کردیم و امروز خوشبختانه این مواد اولیه به قدری تولید می‌شود که علاوه بر تأمین نیاز داخلی می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: استان مرکزی در تولید دارو از ظرفیت بالایی برخوردار است که امیدواریم بتوانیم این ظرفیت‌ها را با حمایت استاندار و مسئولان استانی پیش از این افزایش دهیم.
کد مطلب: 11224
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *