تسریع فرایند ترمیم استخوانی با یک محصول ایرانی

21 مرداد 1398 ساعت 14:00

محققان یک شرکت دانش بنیان در صدد هستند که آلوگرفت استخوانی واجد سلول بنیادی را که بعد از پیوند مورد استفاده قرار می گیرد را تولید کنند این محصول پروسه درمان را کاهش می دهد.


تولید ایرانی:دکتر سعید بیان‌الحق، عضو هیأت مدیره و مدیر تولید یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه در این مجموعه دانش بنیان محصولات آلوگرافت بی و ایمپلنت تولید می‌شود، بیان کرد: این محصولات که از اهدای بافتهای یک انسان دچار مرگ مغزی قلبی شده طی عملیات مهندسی بافت به دست می آیند درون بدن یک فرد آسیب دیده قرار گرفته و سبب بازگشت زندگی طبیعی فرد استفاده کننده می‌شود.
این مدیر تولید افزود: این محصولات به زبان ساده لوازم یدکی بدن محسوب می‌شود که در ۴ گروه مختلف محصولات در گروه‌های «محصولات قلبی و عروقی نظیر دریچه‌های قلبی»، «محصولات بافت استخوانی نظیر پودرهای استخوانی»، «محصولات غشایی نظیر پوست»، «محصولات بافت نرم نظیر تاندون ها» به تولید می رسند.
بیان‌الحق خاطر نشان کرد: تولیدات این  شرکت در حوادث و سوانح و در بلایا و وقایع طبیعی همانند زلزله‌ها و نیز در جنگ‌ها کاربرد بسیار حیاتی دارند و مورد استفاده قرار می گیرند.
وی با اشاره به روش استفاده از محصولات آلوگرفت گفت: ما در این مجموعه دانش بنیان٬ بافت‌های اهدا شده را با عملیات مهندسی بافت به واسطه پزشک و جراح متخصص در اختیار فرد گیرنده قرار می‌دهیم.
بیان الحق در خصوص محصول جدیدی که در حال تولید در این شرکت است و تا پایان سال وارد بازار می شود، بیان کرد: محصول آلوگرافت استخوانی تولید این شرکت در واقع یک آلوگرافت فاقد سلول است اما در صدد هستیم محصول جدیدی را علاوه بر محصولات فعلی تا پایان سال و با مساعدت مسؤلین اداره غذا و دارو ٬ وارد بازار کنیم.
وی افزود: این محصول اصطلاحا آلوگرافت واجد سلول های بنیادی بوده و اصطلاحا آلوگرافت مسلح است که می تواند پروسه درمان را از ۴ ماه به یک ماه تقلیل دهد.
به گفته وی، تشکیل بافت استخوانی جدید و تسریع فرایند ترمیم استخوانی از ویژگی های این محصول به شمار می رود.
وی با بیان اینکه در دنیا این نوع محصول را تنها ۵ کمپانی بزرگ آمریکایی تولید  میکنند، تاکید کرد: محصولی که در تلاش برای ارایه آن هستیم و  با اخذ مجوزهای بین المللی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی به نتیجه خواهد رسید، بعنوان یک گام ارزشمند برای کشورمان مطرح خواهد شد.
 


کد مطلب: 11066

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/11066/تسریع-فرایند-ترمیم-استخوانی-یک-محصول-ایرانی

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com