يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۸

سودجویان در پی متشنج کردن بازار میوه‌های تابستانی

رئیس اتحادیه بارفروشان ارومیه، با بیان اینکه محصولات تابستانی به‌صورت روزانه از میدان میوه و تره بار خریداری و صادر می‌شود، گفت: عده‌ای سودجو با طمع و شایعه پراکنی در پی متشنج کردن بازار میوه آذربایجان‌غربی هستند.
سودجویان در پی متشنج کردن بازار میوه‌های تابستانی
توليد ايرانی: «قاسم عزتی» در خصوص بازار میوه‌های تابستانی، اظهار داشت: بازار میوه‌های دانه‌دار وهسته‌دار بسیار مطلوب بوده و مشکلی در خرید و فروش وجود ندارد.
وی، افزود: مسئله بسته بودن مرزهای صادراتی عراق شایعه‌ای بیش نبوده و با وجود اینکه روزانه چند صد تن میوه وارد میدان میوه و تره بار ارومیه می‌شود اما این میوه‌ها با سرعت به فروش رفته و هیچ کشاورزی معطل فروش محصولات خود نمی‌شود.
رئیس اتحادیه بارفروشان ارومیه، تصریح کرد: افرادی از شهرستان‌های مختلف با حضور بر سر بارهای کشاورزان و بیان نبود بازار و آشفتگی بازار فروش در صدد ایجاد شرایط متشنج در بازار بر می‌آیند که این مسئله باعث سود‌جویی عده ای معلوم‌الحال شده و کشاورزان متضرر می‌شوند.
وی، با بیان اینکه آذربایجان‌غربی تامین کننده میوه تابستانی ۳۱ استان کشور است‌، خاطرنشان کرد: امروز نه تنها با ازدحام میوه در میدان مواجه نیستیم بلکه در این خصوص کمبود هم وجود دارد. مردم به شایعات بسته بودن مرزهای صادراتی و نبود بازار فروش میوه توجه نکنند.
عزتی، افزود: هر محصولی در گمرک تعرفه گمرکی خاص خود را دارد اما با این وجود روزانه بیش از ۱۵۰‌ کامیون از محصولات مختلف اعم از میوه و صیفی جات به عراق صادر می‌شود.
وی، با گلایه از خرید و فروش میوه در کنار جاده‌ها، گفت: جهاد کشاورزی هر‌ساله از ممنوعیت خرید‌ و فروش میوه در کنار‌جاده‌ها خبر می‌دهد اما هرروز شاهد افزایش تعداد این دپو‌های خرید و فروش میوه هستیم.
 
کد مطلب: 10927
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *