پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۰

حمایت از تولید‌کنندگان نوشت‌افزار موجب بی‌نیازی از واردات می‌شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که حمایت از تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی در اولویت اقدامات دولت قرار گیرد، کشور بی نیاز از هرگونه واردات لوازم التحریر و نوشت افزار می شود.
حمایت از تولید‌کنندگان نوشت‌افزار موجب بی‌نیازی از واردات می‌شود
توليد ايرانی: نادر قاضی پور با اشاره به اهمیت استفاده از نوشت افزار ایرانی و حمایت از کالای داخلی، اظهار داشت: در داخل کشور بسیاری از نوشت افزار و انواع لوازم تحریر با کیفیت تولید می شود که باید مورد حمایت مسئولان و عموم افراد جامعه قرار گیرد.
وی، با اشاره به حق تحصیل رایگان برای تمام ایرانیان، افزود: دولت می تواند با امکان خرید و توزیع نوشت افزار ایرانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، زمینه تحصیل رایگان بسیاری از کودکان مناطق محروم را فراهم کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: ۵ ماه قبل به رئیس جمهور، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و نیز وزیر آموزش و پرورش تذکر دادیم که نوشت افزار کودکان مناطق محروم را تهیه و به صورت رایگان توزیع کنید تا برخی خانواده ها به دلیل ناتوانی در تهیه نوشت افزار مانع تحصیل کودکان نشوند ولی هنوز اتفاقی در این خصوص نیفتاده است.
وی، با تاکید بر نقش خودباوری و تقویت اعتماد به نفس محصلان با استفاده از نوشت افزارهای تولید داخلی، ادامه داد: کودکانی که تحصیل با این نوشت افزارها را تجربه می کنند اولا روحیه توانمندی ایران و تولید کننده ایرانی را یاد می گیرند و دوم اینکه موجب تقویت اعتماد به نفس محصل می شود.
قاضی پور، تاکید کرد: کودکی که از نوشت افزار ایرانی استفاده می کند به این باور «ما می توانیم» می رسد و با آن رشد می کند که ایرانی در هر عرصه ای می تواند حضور موفق داشته باشد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حمایت دولت از تولیدکنندگان نوشت افزار باید بیشتر شده و به مرحله خودکفایی در زمینه تولید نوشت افزار برسیم، گفت: اگر از تولید کننده حمایت شود از این حمایت دلگرم و به سمت تولید بیشتر می رود ولی اگر ببیند دولت توجهی به تولید ندارد دلسرد می شود و تولیدات خود را کم می کند.
وی، ابراز کرد: یکی از کارخانه های تولید خودکار که نیاز به سرمایه گذاری کلان دارد در حالت نیمه تعطیل بوده و نیاز به حمایت دولت دارد اگر حمایت شود می تواند بخش عظیمی از نیاز کشور به خودکار را تامین کند.
قاضی پور، افزود: دولت باید به واحدهای تولیدی که در حال حاضر فعال هستند و فعالیت شان اثبات شده، با ارائه وام های کم بهره به آنها کمک کند تا بتوانند چرخه کار خود را بچرخانند.
 
کد مطلب: 10926
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *