تولید جلبک اسپیرولینا در مازندران عملیاتی شد

17 مرداد 1398 ساعت 10:34

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، از عملیاتی شدن تولید اسپیرولینا در مازندران خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۰۰ کیلو ظرفیت تولید داریم.


تولید ایرانی: به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی مازندران، اظهار کرد: در شرایطی که کشور در وضعیت تحریم قرار دارد نیاز به نیروهای عملگرا داریم.
وی با اعلام یکی از مزیت‌های نسبی استان مازندران و کشور بحث گردشگری است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از اواخر سال 96 اقداماتی در حوزه اقتصادی کردن گردشگری را در  حوزه آب بندان‌ها دستور کار خویش قرار داده است.
 
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران خاطر نشان کرد: برای استفاده از طرفیت آبندان‌ها به صورت ویژه برنامه تعریف کردیم و انتظار حمایت از متولیان امر داریم.
وی ادامه داد: طرح توجیهی و جایگاه اجرای آن مشخص شده و قرار است در یک مجموعه 30 هکتاری این پروژه عملیاتی شود اما در حال حاضر با مشکلاتی برای ورود مواجه هستیم.
عبداللهیان اضافه کرد: تعداد زیادی از آبندان‌های استان قابلیت گردشگری مزرعه دارند و الگو مناسبی را این سازمان در اختیار نهادها و افراد علاقمند قرار می‌دهد.
وی با اعلام اینکه از سال 93 و 94 مطالعه بر روی جلبک اسپیرولینا در استان شروع شده است، گفت: در حال حاضر جلبک‌ها با 75 درصد پروتئین به مرحله تولید رسیده است و ظرفیت تولید ماهیانه 50 کیلوگرم در ماه است.
 
وی اضافه کرد:آزمایشات مرتبط با طیور انجام شده و استفاده از این جلبک‌ها زمینه حذف آنتی‌بیوتیک‌ها را فراهم می‌کند.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران خاطر نشان کرد: خط تولیدی آزمایشی عملیاتی شده که دستاورد ملی کشور است و در حوزه مهندسی و تولید عملیاتی شده است.
وی اضافه کرد: با استفاده از فرایندهای مهندسی استخر توسط مجموعه جهاد تولید شده و سازگار سازی هم توسط محققان این مجموعه انجام شده است.
عبداللهیان یادآور شد:  گردش مالی اسپیرولینا در جهان 700 میلیون دلار است که کشور ما وارد کننده این محصول است.
 


کد مطلب: 10905

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/10905/تولید-جلبک-اسپیرولینا-مازندران-عملیاتی

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com