شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۲

استقبال خوب از نوشت‌افزار ایرانی در عراق و قطر

سید عباس صادقی عمده نیروی کار خود را از افراد با معرفی بهزیستی و خیریه حجت ابن الحسن تأمین می کنیم.
استقبال خوب از نوشت‌افزار ایرانی در عراق و قطر
به گزارش توليد ايرانی؛ سید عباس صادقی، تولید کننده، صادر کننده و توزیع کننده نوشت افزار ایرانی در گفتگو از تولید بیش از 40 قلم نوشت افزار و لوازم التحریر با برند "کایزر" در شیراز خبر داد و گفت: میز تحریر، چسب های مختلف، تخته وایت برد و تخته پاک کن وایت برد، یک مدل ماژیک وایت برد هم جدیدا به چرخه تولید ما وارد شده است، زونکن که شامل 8آیتم مختلف، کاغذ A4، A5 و A3 در چهار کارگاه در شیراز تولید می کنیم که کلیه تولیدات را در سطح استان و کشور توزیع می کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از کارگاه ها با 35 نیروی کم توان ذهنی که از بهزیستی به ما معرفی شده اند فعالیت می کند تصریح کرد: کلیه درآمد این کارگاه برای بهزیستی و این نیروها هزینه می شود.

صادقی با اشاره به اینکه در کارگاه دیگر 20 نیرو از شرکت های کاریابی و همچنین نیروهای خیریه مشغول به کار هستند گفت: کار با نیروهای که از نیروهای خیریه حجت ابن الحسن جذب شده اند، به دو صورت است: یکی به صورت متمرکز در مسجدی پشت کارخانه روغن نباتی کار می کنند و به عده ای دیگر کار داده ایم که در منزل تولید کنند. برای این نیروها، وسایل اولیه و طرح را تهیه و در اختیار گذاشته ایم، پس از اتمام کار خریداری کرده و توزیع و پخش می کنیم.

این تولید کننده شیرازی، با یادآوری اینکه ما در سالهای پیش جامدادی را از از چین وارد می کردیم، اما امسال بیش از 90 درصد جامدادی ها را خودمان تولید می کنیم اظهار داشت: 20 چرخ تولیدی خریداری کرده و در اختیار نیروها قرار دادیم و تولیدات را هم خودمان در سطح کشور توزیع و پخش می کنیم. 

وی تصریح کرد: برای پخش محصولات در کشور، در تهران دفتر پخش داریم و از سراسر کشور سفارش می گیریم.
در راه حمایت از تولید کننده، حرف و شعار زیاد است، اما در عمل، چیزی نمی بینیم. این تولیدکننده شیرازی با تصریح بر اینکه وقتی من تولید کننده بتوانم خوب کالای تولیدی ام را بفروشم، باز هم تولید می کنم. اما وقتی نتوانم بفروشم، توان پرداخت حقوق کارگزان و هزینه ها را ندارم، پس تولیدم را کم یا متوقف می کنم تأکید کرد: در راه حمایت از تولید کننده، حرف و شعار زیاد است، اما در عمل، چیزی نمی بینیم.

به گفته این توزیع کننده شیرازی لوازم التحریر، معضل دیگر در تولید، مشکلاتی است که در گمرک برای وارد کردن بعضی مواد اولیه مورد نیاز به وجود می آید. مواد اولیه را وارد می کنیم و اسناد و مدارک دال بر تولیدکننده بودنمان ارائه می دهیم و خواستار روند سریعتر برای انجام امورات گمرکی هستیم اما باز هم نتیجه ای نمی گیریم.

صادقی یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان را م نقدینگی دانست و تشریح کرد: مواد اولیه را نقد خریداری می کند، دستمزد و هزینه های جاری را نقد حساب می کند، پس از تولیدی، کالا را به عمده فروش که می دهیم، چک چندماهه می گیریم تا بعد از فروش به ما پول بدهد. پس از تولید اول، برای تولیدات مراحل بعد، نقدینگی وجود ندارد. از بانک که تقاضا می کنیم، اسناد و مدارک را که تحویل می دهیم، در نوبت قرار می گیریم تا ببینیم کی نوبت به ما می رسد؟ مثلا خود من از اردیبهشت 97برای مواد اولیه و ماشین آلات، پرونده ای در صندوق امید دارم که هنوز خبری از آن نیست.

وی با تأکید بر اینکه اگر به امید دولت بنشینیم، کاری پیش نمی برم، پس باید با تمام توان شخصی پیش برویم، به موانع دیگر در تولید اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از معضلاتی که باعث فروش کم کالای ایرانی، علی رغم کیفیت بالا و قابل رقابت با محصولات خارجی داریم، بسته بندی است. مثلا یکی از همکاران من پسته را به روسیه صادر می کند، اما آنجا با بسته بندی شیک، به بازار ایران وارد می شود.

به گفته این تولید کننده شیرازی، یکی دیگر از مشکلات ما در تولید نوشت افزار ایرانی، فرهنگسازی در کشور است. می گوییم طرح های ایرانی اسلامی بزنیم، عکس شهدا و بزرگان را بر روی جلد دفاتر کار کنیم، اما تلویزیون کارتون های خارجی پخش می کند و این قهرمان سازی برای کودک اینگونه بوجود می آید. پس دانش آموزان بخصوص در سنین پایین تر، به دنبال نوشت افزاری هستند که شخصیت های برنامه های کودک را داشته باشد.

وی با تأکید کرد: ما با استفاده از ماشین آلات و بسته بندی های خوب خودمان را به روز کردیم. امیدواریم که بتوانیم در فروش موفق باشیم.
صادقی که عضو انجمن تولیدکنندگان ایران هم هست با اشاره به تولید خودکار ایرانی را با سه برند لیان، صدف و کیان در شهرستان دیر، از دستگاه های دولتی خواست که برای تامین نوشت افزار خود، از این کالاها استفاده کنند.
به گفته وی، به ادارات دولتی ابلاغ شده که از محصولات ایرانی استفاده کنند، اما برای خرید که می آیند، می گویند در فاکتور قید شود که برند ایرانی است، اما هر چه داشتی برایمان بگذار؛ و عملا محصول خارجی را خریداری می کنند.
این تولیدکننده شیرازی، برنامه های اخیر صداوسیما و صحبت های رهبری، را در استفاده ازکالای ایرانی موثر دانست و تأکید کرد: برای استفاده از کالای ایرانی و نهادینه کردن این فرهنگ، جای کار تبلیغی زیادی وجود دارد.
 

کالای ایرانی باکیفیتی بالاتر از مشابه خارجیو قیمتی ارزانتر
عضو انجمن تولیدکنندگان ایران با بیان اینکه اگر فقط نهادهای از لوازم التحریر ایرانی استفاده کنند، برای تولیدکنندگان کفایت می کند تصریح کرد: کالای ایرانی از مشابه خارجی باکیفیت بالاتر و با قیمت بسیار پایین تری عرضه می شود.
به گفته صادقی، چین، بزرگ ترین زباله دنیاست و بیشتر ظروف غذا و قمقمه هایی که از چین وارد می شود، با مواد نامرغوب و بازیافتی تولید می شوند، اما ما در ایران همین اقلام را از باکیفیت ترین مواد اولیه تولید می کنیم.
وی تشریح کرد: مثلا جامدادی هایی که از چین وارد می سود، همه با سرزیپ پلاستیک است، اما ما باسرزیپ فلزی تولید می کنیم. این مورد، یک مرحله کیفیت را بالاتر می برد.

این عضو انجمن تولیدکنندگان ایران با بیان انیکه در دزفول یکی از همکاران کیف های سنتی با کیفیت فوق العاده با بسته بندی بسیار شیک تولید می کنند. با وجود این کالا، چه لزومی دارد که از چین وارد کنیم؟ گفت: در انجمن تولیدکنندگان، یک طرحی دادیم و آن اینکه اگر یکی دو مورد تولیدی مثلا کیف با کیفیت بالا داریم، دیگر تولیدکنندگان توانشان را برای کالاهای دیگر قرار دهند و تولیدکننده کیف، برای کل کشور کار انجام دهد. بقیه تولیدکنندگان هم از او حمایت کنند. عملا موازی کاری در تولید را حذف می کنیم.

صادقی حمایت از تولید داخلی را در سطح استان هم انجام می دهدو در این رابطه گفت: ما زونکن A4را تا سال گذشته از تهران خریداری می کردیم، اما امسال تولیدی این محصول را در فارس داریم و ما خرید از تهران را لغو، و از هم استانی خودمان این محصول را تهیه می کنیم.
وی تأکید کرد: اولویت ما حمایت از تولیدات داخلی است، اما آنچه در استان خودمان تولید می شود، از اولویت بالاتری برخوردار است.

به گفته این تولیدکننده، در شیراز تولید دفتر، کاغذ، زونکن، و تعدادی دیگر از اقلام لوازم التحریر را داریم و برای توزیع و پخش محصولات، استانمان در اولویت اول، و محصولات داخلی دیگر در اولویت بعدی قرار دارد.
صادقی که از تولیدات خود به کشورهای همسایه هم صادرات دارد گفت: ما از تولیدات خودمان به عراق، پاکستان و اخیرا هم به سوریه صادر می کنیم که با استقبال خوبی هم بخصوص در عراق، مواجه شدیم و عمده صادرات ما به این کشور است که قبلا از چین واردات داشته است.
وی ادامه داد: در قطر هم بازارچه ای به نام "بازارچه ایرانیان" دارد. در این بازار مغازه ای گرفتیم و از تولیدات خودمان و آنها که ما توزیع کننده شان هستیم، کالا برای فروش گذاشتیم. با استقبال خوبی هم مواجه شدیم.
این صادرکننده لوازم التحریربا تأکید بر اینکه بازارهای خارجی در کشورهای همسایه، بسیار خوب است، اظهار داشت: برای صادرات هم با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم که رفع این مشکلات، همکاری خاص مسئولان را می طلبد.

به گفته وی، در کشور قطر، فقط محصولات با استاندارد بین المللی وارد می شود و ما برای تمام کالاهایمان SGS یا استاندارد بین المللی گرفتیم. این استاندارد در کل دنیا معتبر است و وقتی ما استانداردهای کالاهایمان را ارائه دادیم، متحیر شدند که در ایران کالاهایی با این کیفیت وجود دارد. الآن یکی از مشتریان ثابت ما، قطری ها هستند.
صادقی در پایان تصریح کرد: ما چسبی را اخیرا تولید کرده ایم 65میکرونی که با آن، ماشین بوکسل می کنیم و گفته ایم اگر پاره شد، همه هزینه ها با ما.
کد مطلب: 10844
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *