سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

تولید عسل زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر را در مشگین‌شهر ایجاد کرد

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر گفت: تولید عسل زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر را در این شهرستان فراهم کرده است.
تولید عسل زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر را در مشگین‌شهر ایجاد کرد
به گزارش توليد ايرانی؛ یوسف جهانی  در گفت و گو با خبرنگار افزود: مشگین شهر با داشتن دامنه سرسبز سبلان و غنی بودن از لحاظ گونه‌های مختلف گیاهی از جمله  نعناعیان، گل ســرخ، خشخاش،گل‌های ماهور، زنبق، نخود، شب‌بو و آلاله دارای پتانسیل بسیار مناسبی برای پرورش زنبور عسل می‌باشد.
او اظهار داشت: این شهرستان دارای بیش از ۴۰ هزار کندوی زنبور عسل مدرن و فعال با تولید سالانه بالغ بر ۷۰۰ تن عسل، قطب تولید عسل در استان بشمار می‌رود.
وی محصولات جانبی عسل را ژله‌رویال ، بره‌موم ، موم و گرده‌گل ذکر کرد و گفت: زنبورداران این شهرستان علاقه فراوانی برای تولید دارند و تولید این محصولات جانبی از نظر اقتصادی برای زنبورداران بسیار مفید خواهد بود.

وی افزود: بیشتر محصولات جانبی تولید شده توسط زنبورعسل خاصیت دارویی دارد که ضمن افزایش تقاضا برای این محصول، تولیدکنندگان با رغبت بیشتری برای تولید آن به این مدیریت مراجعه کرده و از نظرات کارشناسان برای افزایش تولید این محصول ارزشمند استفاده و آموزه‌های خود را در زنبورستان‌ها بکار می‌گیرند.
وی همچنین به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش پیشرفته برای زنبورداران اشاره کرد و گفت: تکثیر و تولید ملکه زنبور عسل نیز در منطقه رواج دارد و اغلب زنبورداران ملکه مورد نیاز زنبورستان‌های خود را تامین می‌کنند و عده‌ای نیز بصورت تخصصی در تکثیر و تولید ملکه زنبور عسل فعالیت دارند.

  وی از تحویل  ۱۹۶ تن شکر به قیمت دولتی به زنبورداران این شهرستان به بیش از ۴۰۰ زنبوردار عضو تعاونی زنبورداران در سال جاری خبر داد.
کد مطلب: 10832
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *