جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۵

طراحی مغز هوشمند تجهیزات توسط دو خواهر نخبه

امروز در استان هرمزگان و با حضور وزیر راه‌ و شهرسازی یک شناور مسافری تولید داخل به آب انداخته می‌شود و ۱۵ دستگاه ترنستینر افتتاح خواهد شد.
طراحی مغز هوشمند تجهیزات توسط دو خواهر نخبه
توليد ايرانی: وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل بنادر و دریانوردی لحظاتی پیش با حضور در جزیره قشم از پروژه‌های دریایی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی بازدید خواهد کرد. همچنین از شناور تولید داخل بهره‌برداری خواهند کرد.
در حاشیه این مراسم مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این باره اظهار داشت: امروز مقرر است که با حضور وزیر راه و شهرسازی شناور مسافری داخلی به آب اندازی شود.
الله‌مراد عفیفی‌پور افزود: این شناور در یارد‌های قشم ساخته شده است و ظرفیت آن ۱۵۸ نفر است.

* صادرات شناور‌های ساخت ایران
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ادامه داد: بخش خصوصی این شناور‌ها را ۱۶ ماهه و کاملا با تکیه بر توان داخلی می‌سازد.
وی افزود: حدود ۳۰ کارگاه تولید شناور در استان هرمزگان فعال است که در سایت‌های مختلف طراحی و تولید شناور‌های مسافری و باری را انجام می‌دهند؛ که تاکنون سه فروند از شناور‌های تولید داخل به کشور‌های همسایه نظیر قطر صادر شده است.

* بهره‌برداری از ۱۵ دستگاه ترنستینر ساخت داخل
عفیفی‌پور افزود: امروز همچنین ۱۵ دستگاه ترنستینر ساخت داخل در بندر شهید رجایی به بهره‌برداری می‌رسد. بنابر این گزارش مبلغ قرارداد این ترنستینر‌ها ۲۱ میلیون یورو به کارفرمایی سازمان بنادر و پیمانکاری شرکت ماشین‌سازی منگان است.
وی همچنین درباره این شناور‌های مسافری توضیح داد: بدنه این شناور‌ها تمام آلمانی است که به لحاظ ایمنی و استحکام سازه‌ای ظرفیت بالایی دارد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان توضیح داد: این شناور از امکان دریانوردی با سرعت ۲۲ گره دریایی در مسیر‌های مسافری برخوردار است.
عفیفی‌پور افزود:‌با الحاق این شناور جدید ساخت داخل به ناوگان هرمزگان تعداد شناور‌های مسافری مسیر‌های دریایی بین جزیره قشم به بندر عباس و جزایر هرمز و لارک به ۳۹ فروند با ظرفیت ۴ هزار و ۱۰۰ صندلی افزایش می‌یابد.
وی گفت:‌همچنین در راستای افزایش توان و پتانسیل بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته‌ترین و بزرگترین بندر کانتینری ایران در زمینه عملیات بندری عملیات ساخت ۱۵ دستگاه ترنستینر با بهره‌گیری از دانش و توان شرکت‌های ایرانی به پایان رسید و امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: با افزوده شدن این تجهیزات تعداد ترنستینر‌های ملکی سازمان بنادر در بندر شهید رجایی به ۶۰ دستگاه می‌رسد و ۲۸ دستگاه دیگر هم متعلق به بخش خصوصی است.
در این ۱۵ دستگاه ترنستینر ساخت داخل بخش الکترونیک و مغز هوشمند دستگاه‌ها توسط دو خواهر دوقلوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف به نام‌های سمیه حسن‌زاده و سمانه حسن‌زاده برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده است.
کد مطلب: 10821
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *