جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۹

کاهش واردات کودهای فسفاته با بهره‌برداری از کارخانه اسید خاتون آباد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: استفاده از اسید تولیدی در کارخانه اسید خاتون آباد برای تهیه کودهای فسفاته گام مهمی در راستای رونق تولید آن و کاهش واردات است.
کاهش واردات کودهای فسفاته با بهره‌برداری از کارخانه اسید خاتون آباد
توليد ايرانی: محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس صبح امروز در جلسه شورای معادن استان کرمان بیان کرد: کارخانه اسید خاتون آباد آماده راه اندازی است و مشکل این کارخانه بعد از فرایند تولید اسید است و باید راهکاری برای اسید تولید شده که مقدار آن ها بسیار زیاد است ارائه شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز داشت: یکی از اقداماتی که می تواند آلودگی ناشی از نگه داری این اسید را کاهش دهد استفاده از آن ها برای تهیه کودهای فسفاته است که گام مهمی در راستای رونق تولید آن و کاهش واردات است.
وی عنوان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده در سال حدود 50 هزار تن اسید تولید می شود و امکان نگه داری بیشتر از این مقدار نیست بنابراین باید سریعا تخلیه شود از همین رو باید سریعا وضعیت کارخانه های تولید کود فسفاته تعیین تکلیف شوند تا از این اسید بهره برداری لازم به عمل آید.
پورابراهیمی افزود: باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که فرآیند پس از تولید اسید متوقف نشود چرا که تجمع اسید، خطرات زیست محیطی برای منطقه را به دنبال خواهد داشت.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه در سال ۹۷ سود شرکت مس 5 هزار و 400 میلیارد تومان بوده است مطرح کرد: درآمد مالی شرکت های معدنی نسبت به گذشته افزایش یابد و در حال حاضر مهمترین امر بازگرداندن گردش مالی این شرکت ها به استان است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب که سهامدار اصلی  شرکت گل گهر بانک سپه است تاکید کرد: آنچه که شرکت ها به عنوان ایجاد گردش مالی در استان بیان می کنند تنها انتقال بخش محدودی از حساب ها به بانک های استان است.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: استان کرمان رتبه اول در معادن را دارد به همین جهت این منابع مالی ضمن انتقال به استان باید در جهت آبادانی، ایجاد اشتغال و رفاه استان مورد استفاده قرار گیرند.
 
کد مطلب: 10735
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *