پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۳

راهبرد سازمان جهاد کشاورزی قم کاهش ضایعات تولید است

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ ازجمله راهبردهای مهم این سازمان در سال رونق تولید،‌ کاهش حجم ضایعات در جریان تولید محصولات زراعی و دامی است.
راهبرد سازمان جهاد کشاورزی قم کاهش ضایعات تولید است
به گزارش توليد ايرانی؛ حسین طاهری فرد عصر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود:‌ در سال جاری برای پشتیبانی از فعالیت بهره‌برداران بخش کشاورزی استان به‌منظور افزایش ضریب تبدیل و کاهش ضایعات در فرآیند تولید محصولات،‌ از همه ظرفیت‌های سازمان جهاد کشاورزی استفاده خواهد شد.

وی افزود:‌ تنوع‌بخش به فعالیت‌های رایج در بخش کشاورزی و افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن از دیگر راهبردهای سازمان جهاد کشاورزی در سال ۹۸ است.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی قم تلاش می‌کند تا ارزش‌افزوده فعالیت‌های اقتصادی در این بخش را افزایش دهد و فرصت‌های جدید شغلی در آن ایجاد کند.
طاهری فرد گفت:‌ بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای افزایش حجم تولیدهای بخش کشاورزی استان،‌ صدور مجوزهای لازم برای فعالیت بخش خصوصی دارای صلاحیت در این بخش، طی کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ارائه بسته‌های حمایتی برای تشویق سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در بخش صنایع تبدیلی و غذایی استان از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در سال رونق تولید است.
وی ادامه داد: وجود صنایع تبدیلی و غذایی ازجمله حلقه‌های مهم و مؤثر در زنجیره تولید محصولات کشاورزی برای تولید محصولات سالم است که حمایت از این صنعت در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قم قرار دارد.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۰ هزار هکتار باغ و ۴۲ هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند که طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.
کد مطلب: 10679
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *