چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۷

صادرات اولین محموله تولید داخلی شرکت کلرپارس تبریز به جمهوری آذربایجان

اولین محموله شرکت کلرپارس تبریز شامل پارافین کلره از این شرکت به جمهوری آذربایجان صادر شد.
صادرات اولین محموله تولید داخلی شرکت کلرپارس تبریز به جمهوری آذربایجان
به گزارش توليد ايرانی؛  شرکت کلرپارس تبریز که نخستین تولید کننده پارافین کلره در کشور است برای نخستین محموله ای از این محصول را به جمهوری آذربایجان صادر کرد که آغاز صادرات این‌ محصول، علاوه بر تامین بخشی عمده از نیازهای کشور از خروج منابع ارزی به خارج هم پیشگیری می‌کند.

مدیرعامل این شرکت با تاکید بر انیکه توجه به صادرات یکی از اولویت های مهم و محوری شرکت کلرپارس است، اظهار داشت: افزایش ظرفیت تولید محصولات و فروش، رشد صادرات و ورود به بازارهای جدید در حوزه کشورهای CIS، مشتری مداری و مشتری محوری از مهمترین اهداف و برنامه های مدون کلرپارس است.

ابوالفضل باباپور با بیان اینکه طی ماه های اخیر رکورد فروش این شرکت شکسته شد، افزود: طی تیرماه گذشته این شرکت  توانست افزون بر ۲۰ میلیارد تومان انواع محصولات خود را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برساند.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط رکورد تولید پارافین کلره به میزان حدود ۱۴۳ تن نیز شکسته شد که بخشی از آن به جمهوری آذربایجان صادر گردید.
باباپور تولید آب ژاول در همین مدت در شرکت کلرپارس تبریز را بیش از چهار هزار تن اعلام کرد.
وی با اشاره به برنامه ریزی شرکت کلرپارس برای افزایش صادرات در شرایط تحریمی موجود، گفت: این تحریم ها به هر حال صنایع کشور را با چالش های جدی مواجه کرده است و ما در مجموعه کلرپارس با مشکلاتی چون نقل و انتقالات بانکی در حوزه صادرات و واردات تکنولوژی و تجهیزات درگیر هستیم، اما با بومی سازی دانش و تکنولوژی و با تکیه بر دانش فنی پرسنل توانمند خود توانستیم برای اولین بار در کشور طی دو سال اخیر دو محصول جدید آب اکسیژنه و پارافین کلره را تولید کنیم.

باباپور ادامه داد: با این اتفاق مهم علاوه بر تامین نیاز داخل کشور و جلوگیری از خروج ارز و قطع وابستگی صنایع کشور به تولیدکنندگان خارجی، با صادرات این محصولات برای کشور ارز آوری نیز می کنیم.
شرکت کلرپارس در سال ۱۳۶۶ توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت های آب و فاضلاب در تبریز طراحی و عملیات اجرایی آن با همکاری شرکت دنورا از ایتالیا از سال ۱۳۷۲ با ساخت و ساز و نصب تجهیزات آغاز شد و در نهایت در نمیه دوم سال ۱۳۷۷ به بهره برداری رسید.

این کارخانه با اجرای طرح های توسعه ای مساحتی معادل ۲۱ هکتار را شامل می شود که طی سال های اخیر ظرفیت تولید کلر از ۲۰ تن را به بیش از ۵۰ تن در روز افزایش داده است.

موقعیت جغرافیایی خاص کارخانه کلرپارس به لحاظ قرار گرفتن در مجاورت آزاد راه تبریز - تهران و مسیر ریلی سراسری و با بهره گیری از ناوگان تخصصی مواد شیمیایی حمل سالانه بیش از ۶۵ هزار تن محصولات تولیدی این شرکت را علاوه بر گستره کشور، به سایر کشورهای هدف صادراتی را نیز تسهیل و تسریع می کند.

شرکت کلر پارس گواهینامه های داخلی و بین المللی از قبیل پروانه های کاربرد علامت استاندارد برای کلیه محصولات و خدمات از سوی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، پروانه بهداشتی ساخت از سازمان غذا و دارو و گواهینامه های ISO ۹۰۰۱/۲۰۰۸ برای مدیریت کیفیت محصولات، ISO ۱۴۰۰۱/۲۰۰۴ برای مدیریت زیست محیطی، OHSAS ۱۸۰۰۱/۲۰۰۷ برای سیستم های ایمنی از شرکت “ TÜV inter-cert ” آلمان را اخذ کرده است.

محصولات کلرپارس در صنایعی مثل آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ سازی، کاغذ سازی و نساجی مصرف می شود.
کد مطلب: 10671
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *