جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۷

ارز واردات تایر به تولیدکنندگان داده شود

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفت: با توجه به اشباع بازار از انواع تایر خودروهای سنگین، دیگر دلیلی برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات وجود ندارد و پیشنهاد می‌شود که این ارز در خدمت رونق تولید قرار داده شود.
ارز واردات تایر به تولیدکنندگان داده شود
توليد ايرانی:«مصطفی تنها»‌ افزود:‌ سال گذشته در همین زمان، کمبود تایرهای سنگین باری و اتوبوسی اعتراضاتی را در سطح کشور به دنبال داشت و پس از آن بود که مسئولان اجازه واردات این نوع از تایرها را با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی صادر کردند.
وی خاطرنشان کرد:‌ این تصمیم سبب شد تا انبارهای کشور از انواع تایر اشباع شود و حتی بسیاری رانندگان چند حلقه تایر اضافی در منازل و انبارهایشان نگه دارند.
این مقام صنفی خاطرنشان کرد:‌ با این اوصاف، دیگر دلیلی برای دادن ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات وجود ندارد و این انجمن پیشنهاد می کند که ارز رسمی آن به تولیدکنندگان داده شود.
وی ادامه داد: به این ترتیب، تولیدکنندگان می توانند مواد اولیه بیشتری وارد کنند و از نوسان در تولید نیز کاسته می شود.
تنها بیان داشت: در صورت رفع مشکلات ارزی تولیدکنندگان، افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت های تولید امکانپذیر است.
وی گفت: پارسال در مجموع بیش از ۵۰۰ میلیون یورو واردات تایرهای سبک و سنگین به کشور انجام شد که حدود چهار دلار در هر کیلوگرم بود، این در حالی است که تولیدکنندگان تایر کشورمان قادر به تولید با تنها کیلویی ۱.۴ دلار هستند.
به گزارش ایرنا، در چهار ماهه امسال ۱۲ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۴۱۵ حلقه انواع تایر در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش چهار درصدی نشان می دهد.
تایرهای تولید شده در این مدت ۷۳ هزار و ۸۵۸ تن بود که در مقایسه با پارسال افت ۱۵ درصدی داشته است.
 
کد مطلب: 10670
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *