يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰

درخواست ممنوعیت واردات پارچه چادر مشکی بررسی می‌شود

معاون فنی گمرک در واکنش به درخواست ممنوعیت واردات پارچه چادر مشکی گفت: موضوع تغییر حقوق ورودی یا ممنوعیت ورود کالاهای خاص از طریق کمیته دائمی مقررات صادرات و واردات پیگیری خواهد شد.
درخواست ممنوعیت واردات پارچه چادر مشکی بررسی می‌شود
توليد ايرانی:مهرداد جمال ارونقی با بیان اینکه پیشنهادات مربوط به تغییر حقوق ورودی کالاها بر اساس ماده 1 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات در کمیته دائمی مقررات صادرات و واردات تعیین می‌شود، گفت: در صورت لزوم،پیش نویس مصوبات هیئت دولت در همین خصوص نیز در کمیته مورد اشاره آماده می‌شود.
وی در خصوص ترکیب اعضای این کمیته گفت: وزارت صنعت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد(گمرک)، بانک مرکزی به همراه اتاق بازرگانی از اعضاى فعال این کمیته هستند.
معاون فنی گمرک ایران گفت: از طرف دیگر کلیه وزارت خانه‌های تولیدی موظف اند پیشنهادات خود در خصوص شرایط صدور و واردات کالای مشابه تولید داخل با توجه به نیاز داخلی و مقتضیات کشور برای سال بعد تا 15 بهمن ماه به وزارت صمت اعلام کنند. همچنین برای موارد خاص، در این کمیته جلسه فوق العاده تشکیل و حسب مورد تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول در گمرک، پیشنهاد مطرح شده از سوی شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده نیز از طریق دفاتر تخصصی مربوطه در وزارت صنعت و معدن جهت طرح در کمیته ماده یک آیین نامه مورد اشاره قابل پیگیری خواهد بود.
ارونقی ادامه داد، با توجه به وظایف حاکمیتی گمرک، این سازمان در کمیته مقررات صادرات و واردات حضور فعال داشته و با استماع موارد مربوط به نماینده صنف موضوع را بررسی و اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد، در حال حاضر مکاتبه شورای فرهنگی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با وزیر اقتصاد به گمرک ایران ارجاع شده است و موضوع در وزارت صنعت جهت طرح در کمیته دائمی مقررات صادرات و واردات پیگیری می‌شود.  
 
کد مطلب: 10596
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *