پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۱

۲۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در لرستان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: 212 میلیارد و 767 میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی با اشتغال 4 هزار و 960 نفر در لرستان پرداخت ‌شد.
۲۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در لرستان پرداخت شد
توليد ايرانی: علی آشتاب اظهار داشت: بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشجویی از مسائل و دغدغه‌های حوزه اشتغال استان است و با اجرای طرح کارورزی اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی بیکار افزایش می‌یابد.
 
وی افزود: این طرح در تیرماه سال 96 در کشور باهدف برقراری ارتباط بین بخش تولید، صنعت و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد شد و در سال 98 سازوکار آن نسبت به سال‌های گذشته تغییر اساسی پیدا کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بابیان اینکه لرستان با اجرای موفقیت‌آمیز این طرح جز سه استان برتر کشور قرار گرفت عنوان کرد: فرد متقاضی باید سه ماه دوره آموزش‌های کارگاهی را طی کند و اگر کارفرما و کارورز به توافق رسیدند با عقد قرارداد فعالیتشان ادامه می‌یابد.
 
وی بیان کرد: در سه‌ماهه نخست امسال 300 نفر در این طرح ثبت‌نام کردند و هزینه آموزشی برای سه ماه دوره کارورزی برای کارشناسی 500 هزار تومان، ارشد 600 و دکترا 700 هزار تومان است؛ شرایط سنی برای متقاضیان 20تا 35سال بوده و هزینه دوره کارورزی را دولت پرداخت می‌کند و اگر بعد از سه ماه کارورز توسط کارفرما جذب شود تا دو سال حق بیمه آن توسط دولت پرداخت می‌شود.
 
آشتاب به پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری اشاره و تصریح کرد: 212 میلیارد و 767 میلیون تومان تسهیلات با اشتغال چهار هزار و 960 نفر به هزار و 153 طرح پرداخت‌شده است؛ این تسهیلات قرض‌الحسنه بوده و باهدف حفظ و تداوم حیات روستاها و رونق اشتغال روستایی اجرا می‌شود که روند مطلوبی داشته است.
 
کد مطلب: 10559
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *