شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰

یک پنجم سیب زمینی کشور در همدان تولید می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه یک پنجم سیب زمینی کشور در همدان تولید می شود گفت: این استان از نظر سطح زیر کشت سیب زمینی رتبه دوم و از نظر تولید با یک میلیون تن رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
یک پنجم سیب زمینی کشور در همدان تولید می شود
به گزارش توليد ايرانی؛ منصور رضوانی جلال روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه برداشت سیب زمینی تابستانه در همدان آغاز شده است افزود: سالانه حدود پنج میلیون تن سیب زمینی در تابستان و پاییز در کشور تولید می شود که یک میلیون آن سهم این استان است.

وی اظهار داشت: سطح زیر کشت سیب زمینی تابستانه در استان همدان ۹ هزار و ۳۸۷ هکتار است و تاکنون ۲۰ هزار تن برداشت شده و پیش بینی می شود ۴۰۰ هزار تن از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه سال گذشته ۹۷۰ هزار تن سیب‌زمینی تابستانه و پاییزه از اراضی کشاورزی استان همدان برداشت شد، خاطرنشان کرد: میزان تولید سیب زمینی در این استان با کاهش سطح زیرکشت و افزایش راندمان محقق شده است.

رضوانی جلال افزایش تولید سیب زمینی را ناشی از افزایش عملکرد در هکتار، بهره‌وری مصرف آب و ارتقا دانش کشاورزان دانست.

وی با بیان اینکه یکی از کشاورزان نمونه سال گذشته میزان تولید در هکتار محصول سیب زمینی را به ۱۰۶ تن در هکتار رسانده بود افزود: این در حالی است که میانگین تولید محصول سیب زمینی در کشور ۳۶ تن در هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این استان تولید می شود گفت: این میزان ۹ درصد تولیدات کشور را شامل می شود.

وی میزان تولیدات زراعی استان را سالانه سه میلیون و ۶۸۴ هزار تن است ذکر کرد و گفت: استان همدان با این آمار رتبه ششم را در تولید محصولات زراعی به خود اختصاص داده است. 
رضوانی جلال اظهار داشت: میزان تولیدات باغی این استان ۶۵۰ هزار تن است و همدان رتبه ۱۳ را در کشور در این زمینه دارد.
 
کد مطلب: 10537
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *