جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۸

فاز اول نیروگاه هریس به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر طرح نیروگاه سیکل ترکیبی هریس گفت: فاز اول این نیروگاه در سفر رییس جمهوری کشورمان به آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد.
فاز اول نیروگاه هریس به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش توليد ايرانی؛ ایمان عبدی در مصاحبه با خبرنگار گفت: عملیات اجرایی نیروگاه هریس بعد از اخذ مجوزهای لازم در راستای تامین کمبود برق کشور از پایان سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

وی افزود: ساخت و تکمیل این نیروگاه در ۲ فاز ۵۰۰ مگاواتی با مجموع ظرفیت اسمی ۱۰۰۰ مگاوات پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از فاز اول شامل یک نیروگاه گازی کلاس اف ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی در مجموع ۴۹۰ مگاوات برق تولیدی وارد شبکه خواهد شد.

مدیر طرح نیروگاه سیکل ترکیبی هریس اضافه کرد: در این نیروگاه بیش از ۵۸ درصد راندمان داریم که در بین نیروگاه‌های کشور تقریبا بالاترین راندمان محسوب می‌شود و مصرف سوخت هم کمتر است، ضمن اینکه در بحث زیست محیطی هم کمترین مقدار مصرف آب را در این نیروگاه داریم.

وی اظهار کرد: در این نیروگاه از سیستم بازیاب آب پساب هم استفاده می‌کنیم و نیز آلایندگی‌های نیروگاه کاملا تحت نظر و مطابق استانداردهای سازمان محیط زیست است.
وی گفت: طراحی و نصب این نیروگاه کاملا توسط مهندسان داخلی و ایرانی انجام شده است و سعی کردیم در این منطقه ۷۰ درصد از نیروهای بومی استفاده کنیم.

وی یادآوری کرد: اکنون درصد پیشرفت فار نخست نیروگاه سیکل ترکیبی هریس ۸۰ درصد است و در واقع بخش گازی با ظرفیت تولید ۳۱۰ مگاوات آماده بهرداری توسط رییس جمهوری است.

عبدی، اعتبار مالی نیروگاه سیکل ترکیبی هریس را ۲۴۰ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی اعلام کرد و افزود: اشتغالزایی این طرح در زمان اجرای طرح ۱۰۰۰ نفر به طور مستقیم و ۳ هزار نفر به طور غیرمستقیم است و در زمان بهره‌برداری بیش از ۱۵۰ نفر به طور مستقیم فعالیت خواهند کرد.
شهرستان هریس با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال‌شرق تبریز واقع شده است. 
 
کد مطلب: 10525
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *