پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۱

تأییدیه احداث نخستین نیروگاه کلاس H ایران صادر شد

مدیرعامل شرکت مولد نیروگاهی هریس از صدور تأییدیه احداث فاز دوم نیروگاه هریس با استفاده از تکنولوژی کلاس H توسط وزارت نیرو خبر داد و گفت: با احداث یک نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی با تکنولوژی کلاس H، نخستین نیروگاه با راندمان ۶۲ درصد را در ایران خواهیم داشت.
تأییدیه احداث نخستین نیروگاه کلاس H ایران صادر شد
توليد ايرانی:نجف تابان، مدیرعامل شرکت مولد نیروگاهی هریس با اشاره به بهره‌برداری واحد گازی این نیروگاه با ظرفیت 310 مگاوات در روز پنج‌شنبه هفته جاری با حضور رئیس جمهور گفت: شرکت مولد نیروگاهی هریس در مردادماه سال 1390 به منظور احداث نیروگاهی با ظرفیت 1100 مگاوات در منطقه هریس آذربایجان شرقی تأسیس شد.
وی افزود: قرار شد این 1100 مگاوات در قالب دو فاز 500 و 600 مگاواتی عملیاتی شود که واحد گازی 310 مگاواتی در فاز نخست 500 مگاواتی این برنامه قرار دارد.
تابان با بیان اینکه واحد بخار فاز اول نیروگاه هریس به ظرفیت اسمی 180 تا 190 مگاوات در 31خردادماه سال آینده به شبکه سراسری سنکرون خواهد شد، گفت: با بهره‌برداری از این واحد، ظرفیت نیروگاه هریس به 490 تا 500 مگاوات می‌رسد.
مدیرعامل شرکت مولد نیروگاهی هریس تصریح کرد: در احداث فاز نخست نیروگاه هریس، از تکنولوژی کلاس F استفاده شده و با بهره برداری از واحد بخار این نیروگاه، راندمان آن به 58.15 درصد می‌رسد.
تابان از صدور تأییدیه احداث فاز دوم نیروگاه هریس با استفاده از تکنولوژی کلاس H  توسط وزارت نیرو خبر داد و گفت: با احداث یک نیروگاه 600 مگاواتی با تکنولوژی کلاس H، نخستین نیروگاه با راندمان 62 درصد را در ایران خواهیم داشت که احداث نیروگاه دوم در منطقه هیرس، حدود 3 سال زمان می‌برد.
وی در خصوص میزان استفاده از توان و توليد ايرانی در ساخت نیروگاه هریس گفت: در مطالعات اولیه، استفاده 33 درصدی از تجهیزات ساخت داخل در این پروژه دیده شده بود، اما در ادامه ما مجوز استفاده 43 درصدی از تجهیزات ایرانی را گرفتیم و در عمل از نظر ارزش مالی 50 درصد تجهیزات مورد استفاده در ساخت این نیروگاه از داخل کشور تأمین شده است.
 
کد مطلب: 10502
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *