جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۳

افزایش پارک‌خوابی به خاطر لجبازی دولت در حوزه مسکن

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رئیس جمهور لج بازی می کند به خاطر اینکه به زعم خودش ثابت کند که کشور نیازمند وزارت بازرگانی است به همین خاطر برای اثبات این ادعای خودش همه امور مربوط به تنظیم بازار را رها کرده تا این مشکلات برای مردم بیشتر از گذشته به وجود بیاید.
افزایش پارک‌خوابی به خاطر لجبازی دولت در حوزه مسکن
توليد ايرانی: حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار داشت: بازار به حال خودش رها شده و هیچ کنترل و نظارتی وجود ندارد و هیچگونه تنظیم بازاری انجام نمی شود، مقصر اصلی عدم کاهش قیمت کالاها  با وجود کاهش قیمت ارز و مقصر این شرایط اقتصادی کشور رئیس جمهور است که همت و تلاشی برای اصلاح وضعیت تورم مخصوصاً اقلامی ضروری مردم انجام نمی دهد.
وی گفت: رئیس جمهور لج بازی می کند به خاطر اینکه به‌زعم خودش ثابت کند که کشور نیازمند وزارت بازرگانی است به همین خاطر برای اثبات این ادعای خودش همه امور مربوط به تنظیم بازار را رها کرده تا این مشکلات برای مردم بیشتر از گذشته به وجود بیاید.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: بسیاری از کالاهایی که افزایش قیمت داشته تولید داخل است و تحت تأثیر ارز نیست آن بخشی از کالاها هم که تحت تأثیر قیمت ارز است باید کاهش قیمت داشته باشد زیرا ارز قیمت نزولی داشته است بنابراین انتظار می‌رفت که آن کالاها با کاهش قیمت ارز تنظیم و کاهش قیمت پیدا کند.
وی بیان داشت: در گران کردن کالا و خدمات شرکت‌های دولتی و نهادهای وابسته به دولت پیشتاز هستند و به جای این که حداقل این نهادها و دستگاه ها آخرین نهادهایی باشند که کالا و خدمات را افزایش می دهند اما جلودار افزایش قیمت کالا و خدمات هستند  و طبیعی است که در مقابل بخش خصوصی هم به نوعی با تبعیت از بخش دولتی عمل می کند و کالا و خدمات را گران می کنند که در نهایت شاهد این بی کنترلی در بازار هستیم.

پدیده پارک خوابی در حال افزایش است
حاجی دلیگانی تصریح کرد: در ملاقات های مردمی بیشترین گلایه ها نگرانی از گرانی ها و قیمت رهن و اجاره خانه ها بود که یک پدیده پارک خوابی را به وجود آورده حتی در شهرستان ها که قیمت اجاره خانه ها پایین است و پدیده پارک خوابی و بی‌خانمانی را نداشتیم این پدیده در حال افزایش است علاوه بر این مسئله گرانی رهن و اجاره باعث افزایش آمار طلاق شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: قیمت برخی از کالاهای مصرفی از جمله گوشت و مصالح ساختمانی همه نشان دهنده این است که دولت در حال لج بازی است.
وی در پاسخ به این سؤال چرا مجلس در برابر این رفتار دولت منفعل عمل می کند؟ گفت: ما برای برخورد با این رفتار دولت حرکت کردیم اما متأسفانه به خاطر اینکه مجلس با چند نماینده نمی تواند تصمیم گیری خوب و کاملی داشته باشد، هیئت رئیسه و رئیس مجلس باید اقتدار مجلس را به حدی بالا ببرند که با یک تذکر مجلس شرایطی فراهم شود که دولت به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشد.
حاجی دلیگانی گفت: شاهد هستیم که به خاطر نوع رفتار آقای لاریجانی در مجلس هم اکنون دولت حرف مجلس را در بسیاری از موارد عمل نمی کند و این مسئله برای مردم بسیار جای نگرانی دارد و باید در این جهت تدبیر اندیشیده شود البته در این جهت ما وظیفه خودمان را انجام خواهیم داد.

 
کد مطلب: 10486
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *