يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
۰
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۹

طرح توانمندسازی در اشتغال زنان سرپرست خانوار موثر است

طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ۲۳ استان کشور به صورت پایلوت اجرا می شود که نقشی مهم در اشتغال آنان دارد.
طرح توانمندسازی در اشتغال زنان سرپرست خانوار موثر است
به گزارش توليد ايرانی؛ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: در طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بسیاری از ملزومات اشتغال آنان مانند آموزش و تسهیلات دیده شده و اجرای آن باعث تحول در حوزه اشتغال جامعه هدف می‌شود.

مریم آذرشب روز سه شنبه در نشست با بانوان کارآفرین آبپخش با گرامیداشت ۶ مرداد ماه روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای افزود: کارآفرینی، باعث رونق اشتغال و تولید در جامعه می شود و آحاد جامعه باید با فراگیری آموزش مهارت های فنی و حرفه‌ای به سمت رونق تولید بروند.

وی بیان کرد: طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ۲۳ استان کشور برگزار و استان بوشهر نیز از مزایای این طرح برخوردار می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر ادامه داد: میانگین کشوری رشد زنان سرپرست خانوار ۷.۱۲ درصد است که این نسبت در شهرستان دشتستان ۷.۱۳ درصد  است و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار این شهرستان از اولویت‌های استان است.

آذرشب یادآور شد: بخش آبپخش با دارا بودن نخلستان‌های فراوان و بانوانی پویا و فعال، ظرفیت تبدیل شدن به قطب مشاغل خانگی استان بوشهر را داراست.

وی گفت: مهمترین منبع درآمدی بانوان از ایجاد و توسعه مشاغل خانگی حاصل می‌شود دراین ارتباط ضمن روان سازی مسیر توسعه این نوع از مشاغل، بانوان باید با کسب مهارت‌ها و آموزش‌های لازم در این مسیر گام بردارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر در ارتباط با  بیمه بانوان کارآفرین اضافه کرد: صندوق بیمه روستایی، عشایر و سازمان تامین اجتماعی در زمینه بیمه بانوان کارآفرین فعال است و افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه دائمی مشاغل خانگی که در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فعال است مراجعه کنند.
کد مطلب: 10456
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *