جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۸

توضیحات دستگاه‌های مربوطه درباره اقداماتشان برای کاهش قیمت‌ها

وزیر کشور گفت: در جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، دستگاه‌های مربوطه توضیحاتی از اقدامات درباره کاهش قیمت‌ها با توجه به روند کاهشی نرخ ارز ارائه کردند.
توضیحات دستگاه‌های مربوطه درباره اقداماتشان برای کاهش قیمت‌ها
توليد ايرانی: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه سی و یکمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران گفت: موضوع افزایش قیمت برخی از کالا‌ها در جلسه امروز بررسی و مطرح شد؛ همچنین با توجه به روند کاهشی نرخ ارز توقع جامعه در تصویب و‌کاهش قیمت‌ها باید اقدامات مناسبی صورت بگیرد و دستگاه‌های مربوطه توضیحاتی در این باره ارائه کردند.
وزیر کشور بیان کرد: طبق مصوبه دولت هر فرد خارجی در کشور ۲۵۰ هزار دلار سرمایه گذاری یا سپرده داشته باشند، حق اقامت به آن‌ها داده می‌شود.
وزیر کشور تصریح کرد: همانند جلسات قبلی این جلسه هم با مرور مصوبات جلسات پیشتر برگزار شد. پیگیری کوتاهی در رابطه با جلسات قلبی انجام شد و در مورد مواردی که در آن‌ها کوتاهی شده بود تذکرات لازم داده شد.
وی افزود: افزایش قیمت برخی از کالا‌ها یکی از موضوعات مورد بحث جلسه امروز بود. با توجه به روند کاهشی نرخ ارز، دستگاه‌های متولی باید پیگیری کنند که کالا‌های موجود در بازار افزایش قیمت نداشته باشند.
رحمانی فضلی اظهار کرد: تصمیم گرفته شد تا هر فرد خارجی که در کشور ۲۵۰ هزار دلار سرمایه داشته باشد به آن فرد اقامت ۵ ساله داده شود.
وی بیان کرد: موضوع دیگر در رابطه با سامانه‌هایی بود که قیمت‌ها را اعلام می‌کنند. دستگاه‌های مختلفی در این حوزه نقش دارند که متولی آن‌ها وزارت صمت است. قرار شد تا این وزارتخانه روزانه قیمت۱۰۰ قلم کالای اساسی را بر روی سامانه‌های اطلاع رسانی وزارت صمت اعلام کند.
وززیر کشور تصریح کزد: موضوع دیگر بحث تهاتر کالا با کشور‌های همسایه بود. بنا شد تا مقابل انتقال کالا، آن کشور‌ها هم بتوانند صدور کالا داشته باشند.
وی یادآور شد: با اشاره به بحث‌های اخیری که در مورد تاکسی‌های اینترنتی مطرح شده بود، گفت: قرار شد تا دستورالعملی تنظیم شود و این دستورالعمل بعد از تصویب سرلوحه کار قرار بگیرد. این دستورالعمل به مدیریت صحیح و درست تاکسی‌های اینترنتی کمک می‌کند و مورد استفاده در وهله اول برای ماشین‌های شخصی و بعد از آن دیگر ماشین‌هایی در این تاکسی‌های اینترنتی مشغول هستند به عمل آید.
وزیر کشور تاکید کرد: موضوع دیگری که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت بحث افزایش قیمت بلیط هواپیما‌ها بود. بنا شد شرکت‌های هواپیمایی نظارت دقیق بر سقف قیمت‌ها داشته باشند.
رحمانی فضلی تصریح کرد: اگر شرکتی بلیط هواپیما را بالاتر از این سقف بفروشد قطعا با آن برخورد جدی و شدید می‌شود. البته در این جلسه تصمیم گرفته شد تا سقف قیمت‌های بلیط هواپیما بعد از تصویب به مردم اعلام شود.
وزیر کشور اظهار کرد: موضوع دیگر بحث ترخیص کالا‌های اساسی از بنادر بود که بنا شد تا در رابطه با تخصیص ارز به این کالا‌ها گمرک، بانک مرکزی و وزارت صمت پیگیری‌های لازم را برای هر چه سریعتر ترخیص شدن این کالا‌های اساسی داشته باشند.
 
کد مطلب: 10432
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *