جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۸

تفاوت آمار بانک مرکزی با وزارت راه در باره رشد قیمت مسکن

در حالی بانک مرکزی میزان افزایش قیمت مسکن در تیرماه را ۴ دهم درصد اعلام کرده بود که وزارت راه از افزایش ۱.۴ درصدی قیمت مسکن در تیر امسال نسبت به خرداد ۹۸ خبر داده است. تعداد معاملات در تیرماه امسال نسبت به تیر سال گذشته ۶۳.۷ درصد کاهش یافته است.
تفاوت آمار بانک مرکزی با وزارت راه در باره رشد قیمت مسکن
توليد ايرانی:  مطابق جدیدترین آمار منتشر شده وزارت راه و شهرسازی در تیرماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تیرماه امسال به 13 میلیون و 615 هزارتومان افزایش یافته که در مقایسه با ماه پیش از آن (خرداد 98) بالغ بر 1.4 درصد افزایش یافته است. تعداد معاملات صورت گرفته در تیرماه 4260 فقره بوده که نسبت به ماه گذشته و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب 20 و  63.7 درصد کاهش یافته است.
بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت در منطقه یک از مرز 30 میلیون تومان عبور کرده و عدد 31 میلیون و 858 هزار تومان را ثبت کرده است. در خردادماه متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه 27 میلیون و 573 هزار تومان بود.
 
بانک مرکزی عصر دیروز گزارشی را از بازار مسکن تهران منتشر کرد که ارقام درج شده در آن با آمار وزارت راه تفاوت‌های فاحشی دارد. در گزارش بانک مرکزی متوسط رشد قیمت مسکن برای هر مترمربع 4 دهم درصد و در اقدامی جالب توجه تر  متوسط قیمت منطقه یک را 29 میلیون و 830 هزار تومان  اعلام کرده است.
 مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی (معاونت امور مسکن و ساختمان) در تیرماه امسال 4260 فقره قراراداد در سامانه املاک و مستغلات ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 63.7 درصد کاهش یافته است.
 
کد مطلب: 10417
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *