جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۴

آهنگ رشد قیمت مسکن لاک‌پشتی شد

رشد قیمت مسکن در تیرماه امسال نسبت به خردادماه ۱.۳ درصد رشد کرد؛ این در حالی است که افزایش قیمت مسکن در خردادماه نسبت به اردیبهشت، ۹ درصد بود.
آهنگ رشد قیمت مسکن لاک‌پشتی شد
به گزارش توليد ايرانی؛ گزارش دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی حاکی از این است که میانگین قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در تیرماه به ۱۳ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسید که نسبت به تیرماه سال قبل ۹۵ درصد افزایش یافته است.

متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۹  و ۱۰۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته اعلام کرده بود که قیمت مسکن رو به کاهش است.
همچنین تعداد معاملات با افت ۶۴ درصدی نسبت به تیرماه سال قبل به چهار هزار و ۸۹۸ فقره رسیده است.

تعداد کل مبایعه‌نامه‌های ثبت شده در تیرماه در تهران چهار هزار و ۸۹۸ فقره معامله بود که نسبت به تیرماه سال گذشته که ۱۳ هزار و ۷۹۶ معامله ثبت شد، ۶۴.۴ درصد کاهش داشته است.ن برآورد شده که نسبت به تیرماه سال گذشته که میانگین هر مترمربع واحد مسکونی ۶ میلیون و ۹۸۷ هزار تومان بود، افزایش ۴۸.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از وضعیت تهران در تیرماه، بیشترین میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی به منطقه یک تهران با ۳۱ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان اختصاص یافته است.

بر اساس این گزارش منطقه ۳ تهران با متوسط هر متر ۲۳ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان و منطقه دو با میانگین متری ۲۰ میلیون و ۸۹۴ هزار تومان دیگر مناطق گران شهر تهران هستند.

منطقه ۱۸ با میانگین متری ۵ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان یکی از ارزان‌ترین مناطق شهر تهران است.
منطقه ۲۰ با متوسط متری ۶ میلیون و ۳۴۷ هزار تومان و منطقه ۱۷ با متوسط متری ۷ میلیون و ۱۳ هزار تومان نیز در این گزارش جزو دیگر منطقه ارزان شهر تهران معرفی شده است.

مثل ماه‌های گذشته نیز بیشترین تعداد معاملات مسکن در تهران در ماه گذشته به منطقه ۵ با ۵۶۵ فقره اختصاص یافت.

مناطق ۲ با ۴۰۵ فقره و ۱۰ با ۲۷۸ فقره قرار گرفتند نیز در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
کمترین تعداد معاملات نیز با ۳۸ فقره مبایعه‌نامه به منطقه ۱۹ تعلق داشت.
کد مطلب: 10400
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *