چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
۰
شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۶

تامین مواد اولیه مشکل جدی فراروی تولید است

عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس، تأمین مواد اولیه و نقدینگی را از مشکلات جدی فراروی تولید بیان کرد.
تامین مواد اولیه مشکل جدی فراروی تولید است
به گزارش توليد ايرانی؛ عبدالله رضیان صبح شنبه در همایش معرفی واحدهای تولیدی برتر استان مازندران اظهار داشت: تولید از مهمترین و سخت‌ترین کارهای موجود در کشور به شمار می‌رود و تولیدکنندگان ایثارگونه در این عرصه فعالیت می‌کنند.

وی با اظهار اینکه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در حال حاضر سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند گفت: دشمن قصد داشت از طریق تولید و اقتصاد به کشور زند که موفق نشده است.
وی با اشاره به تولیدات خودرویی در کشور افزود: با توانمندی‌ها، ظرفیت تولید خودرو در کشور به ظرفیت سال ۹۶ از نظر تیراژ رسیده است.

رضیان ادامه داد: دشمن واردات قطعات خودرویی را ممنوع کرده بود ولی با تلاش و پشتکار صورت گرفته، تولید خودرو و قطعات آن در دستور کار قرار گرفته است.
این نماینده مجلس، تأمین نقدینگی را از مشکلات جدی بیان کرد و گفت: نقدفروشی و تأمین مواد اولیه از مشکلات جدی بخش تولید است و در این شرایط مجلس در کنار صنعت و تولید قرار دارد و تصویب قانون حذف سود مرکب از جمله حمایت‌ها است.

وی بالابودن قیمت تولید را از موانع فراروی برشمرد و گفت: در حال حاضر سیاست‌های بخش اقتصادی به دلیل شرایط تحریمی و جنگی به شورای سیاستگذاری و سران قوا محول شده است.
رئیس کمیته صنعت اتاق بازرگانی مازندران یکی از بزرگترین چالش‌ها و موانع توسعه هر جامعه را فساد بیان کرد و گفت: فساد تولید را به شدت دچار چالش می‌کند.
لطیفی با بیان اینکه به دلیل اوضاع نابسامان اقتصادی و نظارت ضعیف و ناکافی، فرصت‌های زیادی برای کسب درآمدهای بدون تلاش و زحمت، بدون تولید خدمت و کالا وجود دارد گفت: درآمدهای این بخش بسیار بالاتر از درآمدهای بخش تولید است.
وی افزود: در کشور ما تولیدکنندگان طی چندسال گذشته با سه مکانیسم ملزم به رعایت قوانین و مقررات هستند ولی در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد واحدهای تولیدی به خریداران فاکتور رسمی ارائه نمی‌دهند.
رئیس کمیته صنعت اتاق بازرگانی مازندران با اظهار اینکه سیستم کسب و کار ما بسته است خواستار رفع موانع فراروی تولید شد.
کد مطلب: 10314
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *